kunnen ze ook in Nederland Myiasis genezen ???

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Myiasis#Maatregelen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Myiasis is de algemene term voor invasie van mensen of dieren door vliegenlarven. Ook Nederlandse vliegen kunnen onder onhygiënische omstandigheden maden leggen in ulcera en andere grote wonden.

De behandeling bestaat in eerste instantie uit het verwijderen van de larven en die te vernietigen. Dan infectie voorkomen door de wond te vullen met betadinezalf onder een pleister, of een ander antiseptisch product. Goede wondverzorging en (meestal ook) antibiotica zorgen ervoor dat de myiasis inderdaad kan genezen.

Dat is dus het probleem wanneer iemand in een ver land de ziekte krijgt. Daar zijn de hygiënisch omstandigheden vaak een stuk minder, en de wond kan niet goed worden verzorgd. In Nederland hoef je daar niet bang voor te zijn.
Amadea