Ben zelf laatst genezen van een bijnier tumor. Hoe groot is de kans dat er iets uit het klinische genitca uitkomt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Antwoorden (1)

Wanneer je een erfelijke vorm van bijniertumor had, dan is het terug te vinden in de uitslag.
Wanneer de tumor geen erfelijke component heeft, dan is het niet terug te vinden.

Het feit dat je genezen bent, verandert de erfelijkheid niet.

-- Bijniertumoren kunnen ontstaan als gevolg van de aandoeningen MEN-1 syndroom en MEN-2 syndroom. Dit zijn erfelijke aandoeningen waarbij tumoren ontstaan in verschillende hormoonproducerende organen. Daarom is het belangrijk om uit te sluiten dat u lijdt aan deze aandoeningen. ----