Genezen van een ziekte (of verwonding) kost energie. Als je al je energie gaat steken in werken of andere dingen doen, zal er minder energie over blijven voor het genezingsproces. Om nu zo veel mogelijk energie in de genezing te kunnen investeren, is het vaak het beste om je zo rustig mogelijk te houden/om te rusten.
8 jaar geleden
Als je ziek bent moet je jezelf in acht nemen door te luisteren naar wat je lichaam en geest je verteld en wat je lichaam en geest aangeven. Bijvoorbeeld; ben je moe, neem ontspanning of ga rusten of slapen. Veelal gaan wij als wij ziek zijn nog over onze grenzen heen waardoor wij ons herstel uitstellen en wij ziek blijven. Lichaam en geest hebben tijd nodig om te herstellen wat alleen met rust, slapen en ontspanning kan. Geven wij onszelf geen ontspanning en rust dan zullen wij onszelf pesten en stellen wij onze heling uit. Uit onszelf geen rust, slapen, ontspanning gunnen kan 'lijden' voortkomen wat wij onszelf aandoen, maar wat niet hoeft.
fremar