Zijn droge muizenkeutels gevaarlijk voor de gezondheid?

Zijn ze ook droog nog gevaarlijk? of alleen verse keutels?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
10.7K

Het beste antwoord

Alle ontlasting, dus ook muizenkeutels bevatten zeer veel bacterien. Nu hebben bacterien de onhebbelijke eigenschap om sporen te vormen, die in een gunstige omgeving weer actief kunnen worden. Het is dus in theorie mogelijk om een infectie op te lopen van muizenkeutels, en droge zijn niet minder gevaarlijk dan verse. Nu hoef je ook niet meteen in paniek te raken, de bacterien die het goed doen bij muizen hebben in het algemeen niets te zoeken bij mensen. De kans om ziek te worden door het opruimen van een paar keutels is bij normaal gezonde personen verwaarloosbaar. Ik zou vooral om hygienische redenen bij grote hoeveelheden keutels adviseren (huishoud) handschoenen te dragen. bij het opruimen. En na aflloop de handen wassen. Inhaleren van grote hoeveelheden stof is ook niet aan te raden (maar dat geldt voor elke soort stof)
Het is niet nodig (voor gezonde personen) om speciale maatregelen te nemen bij het opruimen., behalve bovengenoemde,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Droog is waarschijnlijker nog gevaarlijker dan verse:
muizenpoep bevat ziekteverwekkende bacteriën en virussen die overgedragen kunnen worden.

Don`ts
Gebruik geen harde bezem of stofzuiger voor het weghalen van de keutels. Dit kan ziekteverwekkende bacteriën opstuiven of uitblazen die u kunt inhaleren. Veeg ze voorzichtig bij elkaar met een zachte veger en doe ze in een vuilniszak.
Maak niet schoon met uw blote handen. Uitwerpselen zijn besmet.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig nog weinig ziekten die je van muizenpoep zou kunnen oplopen, tenzij je in Noord-Amerika bent:
http://www.cdc.gov/rodents/diseases/direct.html
Daarentegen, als je ziek wordt, wordt je wel goed ziek. Dus voorkomen is altijd beter dan genezen zullen we maar zeggen. Opstuiven voorkomen is verstandig, wegens inhalatie. Als het droog is en je handen geen open wonden hebben, is het geen probleem je handen te gebruiken (misschien een beetje vies).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb jaren muizen gehad en die zaten in een groot aquarium op een laag zaagsel met daaronder kranten. Eén keer per week vouwde ik de kranten bij de hoeken zo naar binnen dat alles naar het midden ging en ik het zo kon dichtvouwen dat alles in 1 keer in de vuilnisemmer kon worden gedaan. Nooit last gehad van viezigheid of ziektekiemen.