Ik heb sterk annhoudende diarree. Ik probiert Tasectan en dat werkt niet! Wat andere kan ik probieren?

Ik helaas diarree ervaring heel vaak iets ongeveer tweemaal de zogenaamde "normale" average (die ik een keer per seizoen). Welke andere merken of producten kan ik proberen? (Ik schijn een die een zeer gevoelig darmstelsel heeft zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
10.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U kunt hier beter mee naar de huisarts gaan. U moet hiermee niet rond blijven lopen. De kwaal kan zich van kwaad tot erger gaan ontwikkelen als u hiermee blijft rondlopen en dan bent u verder van huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben Noritt in huis tegen diaree,misschien kun je die ook proberen.
Anders beter naar de huisarts,als het een paar dagen duurt kan je al uitdrogingsverschijnselen krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Diaree kan uitdroging veroorzaken dus met dit weer ruim voldoende water drinken 1 1/2 tot 2 liter per dag 1. Ga naar een arts je darm flora is namelijk ZEER belangrijk voor de verwerking en opname van voedingstoffen. Deze hebben wij mensen echt nodig. 2. Een gezonde darm flora zal van zichzelf bij een gebalanceerd dieet geen diarree hebben dit is namelijk de "uitspoel" stand van het lichaam. Het is een indicatie dat er iets in de darmen of in het eet patroon niet in orde is. Virus, Lactose allergie, etc 3. Voeding is belangrijk zo kan bijvoorbeeld een tekort aan vezels ook ervoor zorgen dat de ontlasting dunner is. Hoe dan ook ga naar een Arts/dokter zeker met dit warme weer, in de "spoeling" stand neem je namelijk ook veel minder vitamines en mineralen op naast het vochtverlies.
Castle
9 jaar geleden
Gezien het warme weer en het nodige vochtverlies adviseer ik om met een huisarts contact op te nemen. Het is bij diarree al berlangrijk contact op te nemen als: U continue buikpijn heeft
U langer dan 3 dagen heel vaak waterdunne diarree heeft
U diarree heeft en 3 dagen koorts
U 70 jaar of ouder bent en langer dan 1 dag heel vaak waterdunne diarree heeft/ 70 jaar of ouder bent en diarree en langer dan 1 dag koorts heeft
U diarree heeft en daarbij blijft braken, iedere keer als u iets drinkt. In dat geval heeft u een verhoogde kans op uitdroging. De hoeveelheid vocht in uw lichaam kan te klein worden en dit kan ernstige gevolgen hebben
U bloed of slijm bij de ontlasting heeft. Dit komt met name bij een bacteriële darminfectie regelmatig voor en hoeft dan geen ernstig symptoom te zijn, maar het kan ook wijzen op een andere aandoening dan acute diarree
U het gevoel hebt dat u flauw gaat vallen of als u zich suf of verward voelt. Dit zijn verschijnselen die er op kunnen wijzen dat u uitgedroogd bent
U 24 uur niet geplast heeft. Er is een grote kans dat u uitgedroogd bent. Neem zo snel mogelijk contact op met uw huisarts
U medicijnen gebruikt. Sommige medicijnen worden minder goed door de darmen opgenomen als u diarree heeft. Deze medicijnen zullen dan dus minder effectief zijn en misschien is een aanpassing van de dosis nodig. Nota bene: Ook de anticonceptiepil is minder betrouwbaar als u diarree heeft. Andere medicijnen die u gebruikt kunnen de diarree juist veroorzaken. Een antibioticakuur kan als neveneffect diarree veroorzaken. Ook sommige pijnstillers, waarvan een aantal vrij verkrijgbaar zijn, kunnen diarree veroorzaken. Als u contact opneemt met uw huisarts is het dan ook belangrijk, dat u het eventuele gebruik van zelf gekochte middelen vermeldt. Voorts zijn er nog medicijnen, met name plaspillen, die de kans op uitdroging verhogen
U lijdt aan diabetes mellitus. Uw diabetes kan door de diarree sterk ontregeld raken. Want als u zich beroerd voelt, eet en drinkt u misschien anders dan normaal. U loopt een verhoogd risico op uitdroging
U werkt in een omgeving met besmettingsgevaar voor anderen. Bijvoorbeeld in een restaurant of snackbar, in de verzorging, de verpleging of in een crèche. Zowel bejaarden als kleine kinderen zijn gevoelig voor besmetting en lopen meer risico als ze besmet raken. Hopelijk is het snel over voor je. Bronnen:
- http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1489/acute-diarree-bij-volwassenen

Antwoorden (2)

In aanvulling van het antwoord van Castle om direct naar je huisarts te gaan (dat zou ik ook doen in dit geval), is het misschien ook handig om een ander middel te gebruiken. Van Tasectan is de werking schijnbaar niet aangetoond (zie de bron). Het is dan ook geen geneesmiddel. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Of en hoe het precies werkt durf ik niet te zeggen. Ik lees op internet ook wel positieve verhalen, dus mogelijk kan het wel helpen, maar ik durf daar niks over te zeggen (wellicht werkt het wel, ik weet het niet).

Daarnaast zou je wellicht standaard diaree-remmers proberen? Loperamide is de werkzame stof. Even er vanuit gaan dat je geen problemen hebt (je schrijft dat je gevoelige darmen hebt, ik weet niet hoe dat zich verhoudt tot echte geneesmiddelen). In de Etos, AH en apotheken bekend als diareeremmer, verkrijgbaar onder merknamen als immodium.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Imodium, met als werkzame stof loperamidehydrochloride (Loperamide), zorgt ervoor dat de peristaltische bewegingen van de darm verminderen en de spieren in de dunne en dikke darm spannen, waardoor diarree opgehouden kan worden. Imodium kan er wel voor zorgen dat je enkele dagen niet naar het toilet kan gaan, wat me niet echt gezond lijkt. Imodium geneest dan ook de diarree niet, het stopt het gewoon even.

Wat misschien ook kan helpen zijn medicamenten die lactobacillen bevatten, zoals Bacilac instant. Dit zijn bacteriën die al voorkomen in de darmflora, en deze op lange termijn ook kunnen herstellen. Dit verhelpt de diarree dus niet onmiddellijk, maar kan er misschien voor zorgen dat uw darmen minder gevoelig worden.

Indien de diarree blijft aanhouden kan je beter je arts contacteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vergat ook nog Buscopan (werkzame stof: Butylscopolamine) te vermelden. Deze verhelpt én bestrijdt de buikkrampen die gepaard gaan met diarree.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik herinnerde me nog iets wat misschien kan helpen. Het kan zijn dat het Natrium/Glucose transport in de wand van je dikke darm verstoord is, waardoor er geen/onvoldoende concentratiegradiënt is. Hierdoor wordt er geen of te weinig water geresorbeerd, wat tot diarree kan leiden. Indien dit het geval is, kan dat verholpen worden door suiker en zout op een koffielepel te mengen en vervolgens op te lossen in water. Drink deze oplossing op met kleine slokjes. Ik weet niet zeker of dit in uw geval helpt, maar het zal zeker geen kwaad kunnen.