kan iemand me vertellen wat deze blaasjes op het lichaam betekenen? het is GEEN verbrande huid.

een vriendin uit de Filippijnen vroeg hulp voor haar zus die kanker zou hebben. deze blaasjes zouden op het ganse lichaam voorkomen en het zou erg branden en dus zeer pijnlijk zijn.
de dokter zou gezegd hebben dat het levensbedreigend zou zijn...
ik denk dat dit niet zo is maar ik ben natuurlijk geen specialist!!!

Picture for question
9 jaar geleden
in: Ziekten
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"die kanker zou hebben"
verder vaker het woord "zou" Kan je aangeven wat zeker is, door wie de kanker diagnose gesteld is, enzovoorsts.
Zoals het nu in de vraag staat is er zelfs twijfel over of het pijn doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ook een allergische reactie zijn. Contact met bepaalde planten (zoals b.v. wolfsmelk) kan ook dit soort blaren veroorzaken.
samaiphon
9 jaar geleden
het moet wel degelijk branden en dus pijn doen volgens mijn contact.
voor een allergische reactie lijkt dit me toch een beetje te ernstig.
er staat op het briefje van het hospitaal iets van CARRITAE maar slecht leesbaar omdat het een donkere foto en GEEN scan is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reken maar dat allergische reacties ook branden en pijn doen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk ook allergie.

Het beste antwoord

Het zou Bulleus pemfigoïd kunnen zijn. Een heel zeldzame auto-immuunziekte waarbij blaren op de huid en slijmvliezen ontstaan. Dit kan plotseling beginnen, zonder duidelijke aanleiding. Bij auto-immuunziekten valt het afweersysteem onderdelen van het eigen lichaam aan. In het geval van Bulleus pemfigoïd worden door het lichaam antistoffen gevormd die gericht zijn tegen bepaalde bestanddelen van de huid, waardoor blaren onder de opperhuid ontstaan.
Deze aandoening is goed te behandelen, maar meestal duurt die behandeling vele jaren. Soms stopt het ziekteproces uiteindelijk weer vanzelf. De ziekte is niet besmettelijk, niet erfelijk en ook niet kwaadaardig.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat erg, al is het niet kwaadaardig, en wat zonde van zo'n mooie huid