Wat veroorzaakt mogelijk het positieve effect van rode rijst op cholesterol?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Bron?

Het beste antwoord

Medicijnen tegen een verhoogd cholesterol staan bekend als stanines. Van deze medicijnen kunnen mensen veel bijwerkingen krijgen. Er wordt op grote schaal gezegd dat rode rijst een natuurlijke stanine kan bevatten, genaamd lovastatine. Deze stanine zou minder tot geen bijwerkingen geven.

Lovastatine wordt al jarenlang in China gebruikt als medicijn tegen een te hoog cholesterol. Langzamerhand wordt ook wereldwijd steeds meer onderzoek gedaan naar deze natuurlijke stanine en wordt het ook steeds meer gebruikt over de hele wereld. Al zijn er naast de positieve reacties ook veel sceptische reacties over het gebruik van rode rijst tegen een verhoogd cholesterol. Zo is het product in Nederland en België niet verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
rode rijst in capsulevorm is in reformwinkel te verkrijgen kost wel 28 euro voor 60capsules.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je interessante antwoord. Blijkbaar is chinese geneeskunst meer op de hoogte van natuurgeneeswijzen dan wij in het Westen. In reformzaakje is voor 25 euro rode rijst capsules te koop. Best duur maar het proberen waard.
groet anja