ik heb steeds bloedneusen en blauwe plekken en ben erg misselijk wat heb ik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Dat moet je aan jouw huisarts vragen. Die kan jou onderzoeken, en nadere vragen stellen. Op grond van de symptomen die jij noemt kunnen wij echt geen diagnose stellen. Bovendien hebben de meeste van ons geen geneeskunde gestudeerd.
Er is een stoornis van de bloedplaatjes. Het kan bijvoorbeeld de ziekte van Willebrand zijn, met zou het ook leukemie kunnen zijn. Ga zeer spoedig naar je huisarts!
Amadea
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
streng doch rechtvaardig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is zeer zeker een ziektebeeld dat je niet hier op GV ter diagnose moet stellen. Onder ons zijn misschien maar heel weinig doktoren die dergelijke symptomen tot een geldige anamnese kunnen herleiden.
En als je al een mogelijke diagnose krijgt dan kun je daar nog niks mee want er is geen therapie aan verbonden.
Amadea kan het zeer wel bij het rechte eind hebben bij haar vermoeden dat het een vorm van acute leukemie kan zijn, dat denk ik ook. Maar nogmaals, de huisarts is degene die je op zo kort mogelijke termijn verder kan helpen... wacht niet langer en ga naar je huisarts!!!
Zomaar, zonder aanwijsbare oorzaak, meerdere blauwe plekken over je lichaam krijgen moet je serieus nemen en direct naar de dokter! Kan onschuldige oorzaak voor zijn maar ook ernstige zoals leucemie. Ik wil je beslist niet bang maken maar je stelt hier de vraag en ik geef eerlijk antwoird. De dokter zal je leuco's (witte bloedcellen) laten nakijken d m v bloedonderzoek om e e a uit te sluiten. Succes!