Moet weer voor zenuwblokkade, bij een arts die ik nog nooit gezien hebt, laat staan gesproken! Ben ontzettend bang! Iemand tips? (Zie uitleg)

Ik heb Post Traumatische Dystrofie in m'n linker voet en beide handen! Ik heb voor alle 3 een zenuwblokkade tegen de pijn! Nu is die van de voet al voor de 3de x uitgewerkt! Nu moet ik in September weer naar de pijnpoli, maar dan niet naar de arts die ik voorheen altijd had, want die werkt er helaas niet meer!!! Ik moet nu naar 1 die ik totaal niet ken! heb hem nog nooit gezien of gesproken! M'n oude arts wist hoe hij met mij om moest gaan als ik de zenuwblokkade daadwerkelijk kreeg! Hij zei altijd wat ie op dat moment ging doen en dat vond ik erg prettig!!! Alleen nu zit ik dus met het probleem dat ik dit niet aan durf te geven bij de arts waar ik in September afspraak mee heb! hebben jullie tips voor me? Jullie zouden me erg uit de brand kunnen helpen!!! Alvast Bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Waarom durf je dit niet aan te geven?

Het beste antwoord

Schrijf je angst en je wensen die je hebt over je behandeling op, probeer te vertellen wat je van de arts wil en verwacht, maar komt er geen woord over je lippen, geef hem/haar dan de zorgvuldig geschreven brief, waar duidelijk in staat, wat je eigenlijk had willen zeggen. Natuurlijk is het spannend dit weer te moeten ondergaan, maar probeer voor ogen te houden dat je je er beter door gaat voelen, dat het voor je eigen bestwil is, probeer er positieve over te denken.
Ook voor de arts ben jij een nieuwe patient, hij/zij zal (hopelijk) de moeite nemen, om even met je te praten en duidelijk te maken wat hij/zij gaat doen en antwoorden op je vragen. Mocht hij/zij om wat voor reden dan ook niet de tijd voor je nemen, eis dan die tijd, jij bent het waard om tijd en uitleg te krijgen, ga daarin geloven, dat jij dat waard bent. Angst is menselijk, maar alles wat menselijk is, is te overwinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet het wel aangeven. Je schrijft dat je het niet durft aan te geven, maar ik denk dat het goed is als je je bedenkt dat ook deze onbekende een arts is. Hij is gewend dat mensen bang zijn en hem dingen vragen. Helemaal wanneer het om pijn gaat zijn mensen vaak bang en willen ze gerustgesteld worden. Er us dus niers geks aan als je aangeeft dat je graag wilt weten wat de arts doet. Sterker nog: je kunt gewoon zeggen dat je bang bent/het eng vindt/niet op je gemak bent. De dokter zal niet boos worden of je raar aankijken. He hoeft niet te zeggen dat je bang bent omdat je hem niet kent. Alleen een: "Ik vind het wel een beetje eng" is voldoende. De arts zal er dan rekening mee houden. Wanneer je zegt: "Ik vind het spannend, wilt u alstublieft vertellen wat u gaat doen" zal de dokter dat zeker doen.

Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt je "oude" arts ook een keer voor de eerste keer ontmoet. Ik denk dat je daarom niet al te druk hoeft te maken voor deze nieuwe eerste keer.

Je zou contact op kunnen nemen met je oude arts met het verzoek of hij contact op wil nemen met je nieuwe arts om even jou geval specifiek door te spreken. Misschien heeft er al zo'n overdracht plaatsgevonden zonder dat jij dat weet en kan hij je daar meer over vertellen.

Bij de nieuwe arts zou je het onderwerp ter sprake kunnen brengen door aan hem te vragen hoe de overdracht heeft plaatsgevonden. Dat geeft je dan gelijk een bruggetje om jou specifieke wensen en verwachtingen aan hem te vertellen.

Succes.