Ben vanaf 5-2 heel erg ziek en het wordt maar niet beter,welk iemand weet mischien hulp? of welk iemand kan een diagnose stellen?

Ik ben al vanaf de 5-2 heel erg ziek en het is tot nu geen uitzicht op beterschap.
Het is begonnen met extreme kribbelhoest,zwak gevoel binnen het lichaam,soms koorts tussen 37 t/m 38 en heel erg pijn als ik mijn ogen naar links of rechts heb gedraaid..........naar drie dagen naar de doktor,deze heeft mij naar het ziekenhuis gestuurd daar konden ze alleen zien dat ik een teveel aan witte cellen in mijn bloed had en duidt er op heen dat ik een virus in mij heb,maar helaas kon niemand mij precies zeggen wat ik had,het was dus geen griep geen verkoudheid geen bronchitis geen longontsteking,de mensen in de ziekenhuis stuurden mij weer naar huis en hebben aan mij verteld dat ik deze ziekte gewoon zelf moest uitzieken.
Ik heb mij verschijnsel dan geprobeerd met homeopathie te behandelen,meestaal slaat dat wel aan maar dit keer dus helemaal niet.Nu kwam e nog bij dat ik steeds ergere kribbelhoest kreeg, en zo sterk steeds moet hoesten dat mijn hele borstkast van binnen pijn doet,bij ieder hoestaanval die ik heb doet het steeds erger pijn.
Verder voelde ik mij tussendoor dan weer zo zwak dat ik soms tot 48 uur lang gewoon in bed bleef en niets heb gedaan,soms kwam dan ook weer korts er bij en mijn neus bleef ook maar door lopen,er bij kwam nog tot vandaag dat ik zulke pijn in mijn keel heb dat ik niet kan slikken.Vandaag doch weer naar de doc en deze heeft mijn nu antibiotica gegeven,ik ben benieuwd op dat gaat helpen.
Welk iemand kan mij helpen en weet wat ik heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter het al niet weet............. Hopelijk helpt de antibiotica!
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse griep? Dat heerst nu namelijk ook weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt precies als waar ik net vanaf ben.
Ik ben 3,5 weken ziek geweest, maar sinds gisteren ben ik eindelijk beter.
Van mijn huisarts kreeg ik amoxicilline (antibiotica) en dat moet uiteindelijk hebben geholpen.
Tegen je kriebelhoest kan je proberen Strepsils te nemen, dat is wel prettig.
Ik dronk thee met honing en citroen, dat verzacht ook.
Verder raad ik je aan heel rustig aan te doen - niet onnodig naar buiten gaan als het fris is, niet werken en veel slapen!
Beterschap.

Het beste antwoord

Ik heb iets heel anders gehad en natuurlijk niet te vergelijken, maar ik heb last gehad van eczeem.
Ben jaren onder behandeling geweest van doctoren en dermatologen, maar de oorzaak kwam bij hun niet boven water.
Ik ben naar een biotherapeut gegaan en binnen twee behandelingen wist ze dat ik een tarwe allergie had.
Na anderhalf jaar behandelen mag ik alles weer eten.
Wat ik hiermee wil zeggen is: de reguliere zorg weet het lang niet altijd en de reguliere soms meer bied.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor de info,ik ben zelf bij een antroposophische huisarts in behandeling doch ook hier kunnen zij mij niet verder helpen om ze weten zelf niet wat het is,en als zij al mij antibiotica verschrijven dan zijn zij ook ten einde rad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google eens op bioresonansie en als je er een goed gevoel bij hebt, zoek eens een therapeut bij jouw in de buurt.

Andere antwoorden (3)

het lijkt of je al heel lang ziek bent maar je bent nu 10 geveld door iets, dus op zich is dit beslist niet bijzonder lang

koorts heb je niet gehad
tot 37,8 is je normale lich. temp
van 37,9 t/m 38 heb je verhoging
vanaf 38,1 spreek je over echte koorts

fijn dat je dok al zo snel overging tot een bloedonderzoek. er zijn meer waardes gemeten (doen ze altijd) maar blijkbaar waren hier geen afwijkende waarden in afgezien van de witte bloedcellen die strijden tegen een infectie. tot zover dus ook alles prima (je afweer mechanisme doet wat het hoort te doen)

waaruit er opgemaakt word dat het een virusinfectie is dat is mij niet duidelijk (is er een kweek gemaakt op een petrischaaltje?)

vervolgens schrijft je dokter antibiotica voor.... dit is enkel bij bacteriële infecties!

de pijn in de borstkas word veroorzaakt door het vele hoesten (heb het zelf pas allemaal onder de leden gehad en overleefd) je kan het zien als spierpijn maar wel gevoelig als je weer een hoesbui krijgt (of hoestaanval zoals jij het noemt)

je loopneus is ook een normaal verschijnsel (je slijmvliezen produceren meer slijm, dit kan ook de reden zijn van het hoesten)

je lichaam werkt hard tegen de boosdoeners, dus dat je abnormaal veel slaapt is een logisch gevolg. gewoon blijven doen als je lijf hier behoefte aan heeft.

het enige wat je kan doen is uitrusten, en je antibiotica kuur afmaken, gezond eten, voldoende drinken en wat nemen tegen een droge keel (zuigtabletje, hoestdrankje, bak water op je kamer tegen droge lucht)

en natuurlijk niet te zwaar tillen aan de kenmerken die erbij horen. vorige week was ik voor het eerst weer op de been (langere tijd uit de running geweest dan jij op het mom bent, ook pijn in de borst, last bij slikken en zeker veel geslapen)

als je dokter het niet weet en geen reden ziet voor nader onderzoek zal hier waarschijnlijk ook geen reden voor zijn. helaas wil dat niet zeggen dat wij weten wat je kan mankeren.

hopelijk knap je snel weer op, maar hou wel rekening met een nasleep voordat je weer de oude bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Graag wil ik even van je weten wat je hier mee bedoeld.......je bent nu 10 geveld door iets,deze uitspraak ken ik niet,en ik vind 12 dagen ziek zijn heel erg lang,zo lang was ik nog nooit ziek en helemaal niet zo erg.
Je Schrift ook dat het je niet duidelijk is waarom zij zeggen dat ze denken dat het een virusinfectie is,ze hebben mij bericht gegeven dat zij in mijn bloedbeeld zagen dat ik te veel witte bloedcellen had en dat dit er op heen duiden kan dat ik een virus in mij heb,maar zij niet kunnen zien wat voor een.En bestaat er dan een verschil tussen en virus en een bacterie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 dagen geveld door iets (virale of bacteriële infectie die je uit de running haalt) 12 dagen ziek is voor jou wel lang, maar voor een infectie (bacterie of virus)is dit niet lang. je kan er goed beroerd van zijn, maar dat hoort er ook bij helaas. (heb exact hetzelfde gehad, ook toeval) je hebt gehoord dat je een virus hebt (ziekenhuis, witte bloedcellen) en dat is heel wat anders dan een bacteriele infectie idd. een virus kan je nooit uitroeien met antibiotica. witte bloedcellen zijn de opruimers van dingen die niet in je lijf horen. door het aantal kan je zien dat ze actief zijn want er zijn er meer in jou geval. maar je kan niet zien WAT ze opruimen. (virus of bacterie) dit zou je wel kunnen als er meer onderzoek gedaan word. hier kan je lezen wat het verschil is tussen een ziekte en bacterie http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/24613-het-verschil-tussen-een-virus-en-een-bacterie.html ik vind het vervelend voor je dat je voor het eerst zo heftig en lang ziek bent, maar nogmaals.... het is geen uitzondering of vreselijk ernstige situatie ook al kan jij het anders ervaren. mocht de dokter anders denken had hij al meer testen laten uitvoeren, maar op het moment heerst het gewoon heel erg. doe lekker rustig aan, en nogmaals beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschil tussen een VIRUS en een bacterie. :-) Maar verder een reëel verhaal. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha,
je hebt gelijk Keesvi
het was laat, slaapgebrek, ben dyslectisch en heb adhd. das niet het ergste hoor........ uhum.... ik ben blond dus nu en dan staan er wazigheden in mijn antwoord. maar ik zie het wel als iemand mij erop wijst hoor, haha dat dan wel weer..! thanx, ook voor de +! :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dyslexie was me niet opgevallen, hoor. Ik bedoel, iedereen maakt weleens een typo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan dan wel blond zijn, maar toch ook superslim, gezien al je antwoorden hier bij g.v.
En van je dyslectie merk ik niet veel, soms wel van je adhd, maar dat is meer het gevoel er bij.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouwens mensen bij nader door lezen van de medicijn die ik heb gekregen hoort dit bij penicilline en niet bij antibiotica dus ik krijg een penicillinekuur en geen antibiotica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Penicilline is een soort antibiotica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oops daar word ik een beetje verlegen van eddijst, bedankt voor je compliment
en viel ik toch door met mandje met de adhd?..... je gevoel klopte :)
Toch lijkt je hele beschrijving op griep, griepvirus zit vooral in je hoofd, zoals keel, slijmvliezen, oren, ogen, bijholten.
Mocht het in je bijholten zitten, dan kan het heel hardnekkig zijn.
Drink pepermunt thee om daar weer ruimte in te krijgen, je bijholten krimpen weer hiervan, zodat het vuil naar buiten kan, pas dan kan het ook genezen en verzamel weegbree blaadjes, pers deze uit en vul gelijken delen honing aan toe, even laten koken en je hebt een uitstekend hoestdrankje, vooral tegen kriebelhoest.
Vind je dat te veel werk, kauw dan op weegbreeblaadjes.
Weegbreeblaadjes kan je nu vinden in gazons en wegbermen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je voor t antw en de tips! heb zo te lezen exact hetzelfde weten te overleven :)
maarrrrrr wil bij de volgende griep of verkoudheid je weegbree tip uittesten (als je kan vertellen hoe ik het sap eruit krijg)
maakt het nog uit of ik de smalle variant pakt of de grote?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de natuur is er een smalbladige en breedbladige weegbree, ze werken alle twee even goed, wij hebben hier een keukenmachine die het sap er uit krijgt,( maakt ook worteltjes sap en groente sap) maar je kan natuurlijk ook gewoon op de blaadjes kauwen.
Ik kweek speciaal de smalbladige weegbree voor dit doel, we verkopen hier geneeskrachtige kruiden ( planten).
Weegbree sap helpt vooral erg goed bij kriebelhoest, vooral in de nacht, je weet wel dat de ene hoest de volgende uitlokt, maar het helpt ook bij brandnetelprikken en wespensteken.
En met drinken van pepermunt thee krimpen je slijmvliezen in je neus/ bijholte, zolang die dicht zitten gaat de infectie als maar door, plus de drukkende pijn in je hoofd en ogen.
pepermunt thee drinken helpt veel beter dan gaan stomen met eucalyptus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helaas niet zo van pepermuntthee mijn moeder heeft mij dat vroeger altijd gegeven als ik ziek was,dit herinnert mij alleen maar meer aan ziek zijn en dat kan ik nu helemaal niet hebben.Ik probeer het met bronchiaalthee en tijmthee de gehele tijd maar slaat niet echt aan,maar thanks voor je tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het nu belangrijker of de thee lekker is, of dat de thee helpt. drink slechts een kopje thee en je weet het.
bronchiale thee helpt voor je bronchiën, niet voor je neus en voorhoofd bijholten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Khepput Meng dus wat verrotte inktzwammen met de schillen van gekookte sinaasappelen, een flinke eetlepel stroop, geplette meelwormen en bladeren van de witte smeerwortel, maak hier thee van en die is viesssssssss!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA HAHA, nou dat is ook niet het recept wat ik uit zal gaan proberen.....
mag dan wel eucalypje zijn, maar om nu echt wat raars te brouwers in een keteltje...mwoah nou nee :)
hou het wel bij de weegbree :) maar eddijst bedankt voor je tips. leuk te horen dat je op deze manier bezig bent met geneeskrachtige kruiden, levert goede tips op zoals je ziet! ((((maareh....toevallig ook nog een aan te raden receptje bij een burn-out ))))) :O/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag het anders al bijna voor me bij jou, Eucalypje! Ik heb zelf vroeger heel wat af geprut met potjes geplet onkruid, maar opdrinken? Nee ho maar! Met uitzondering van de weegbreethee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat leuk, het is hier helemaal crea met kruiden. maar je zag het al bijna voor je? haha ik ook eigenlijk.
ik zou er alleen nog wat kikkerogen en salamander teentjes bijdoen, maar waarschijnlijk komt dat de melange niet ten goede..... ik kan gewoon niet achter blijven met een wat aantrekkelijker brouwseltje, maar hou het echt bij de weegbree....!!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eucalypje, tussen al de crea met kruiden door, lees ik ineens een heel groot persoonlijk probleem, ook al is het heel luchtig gebracht of er toevallig nog een receptje is voor een burn-out!
Een burn-out is het verlies van grip op het leven zelf.
Er meer energie in steken dan het leven oplevert.
Een negatief proces van jaren op je tenen moeten lopen.
Aan weegbreethee zal hier geen goed doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
khepput, ja kamillethee is VRESELIJK VIES!
je mond er mee spoelen tegen de kiespijn, hielp zeker wel, maar VIES!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus is het wel goed spul!
Mijn kiespijn heb ik ook nooit meer gehad!
heb al 40 jaar een gebit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eddijst, met zo weinig woorden maar zo raak een burnout omschrijven, wauw! (ik hoop dat er geen patent op zit, want deze ga ik onthouden) overigens denk ik wel dat de weegbree een klein beetje kan helpen hoor. ik heb me voorgenomen om morgen lekker het park in te gaan met de hond, het gras afspeurend naar smalle weegbree, gedachten op nonactief, en verder ff helemaal niks........ heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor geen patent.
Dus de vraag gaat over jouw zelf.
Als je toch naar weegbree gaat zoeken, zoek dan ook naar brandnetel, verdere weet je denk ik best wel welke kruiden er hier nodig zijn.
Maar buiten de kruiden kan alleen jij zelf het op lossen, alleen jij hebt de sleutel hiervoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, de vraag gaat over mezelf, ik had nu toch alle euveltjes opgenoemd dus waarom dan niet gelijk in de groep? :) brandnetel is geen probleem zijn om te vinden. wat er anders nog bij kan weet ik niet. had net gezocht maar zweverige sites uit..thee afgestemd op je sterrenbeeld? of lappen tekst met foto's (nope, werkt niet bij mijn 'bekabeling) maar goed, ik ben ook nog niet aan het 'brouwen' morgen eerst wat ingredienten plukken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee afgestemd op je sterrenbeeld kan ik echt niets mee.
je kan beter gericht op je klacht gaan zoeken, maar ook dan is het een beetje gokken welk kruid er bij jou zou helpen, maar die zal je nog niet vinden, die groeien nog niet, of ze komen bij jou niet voor,
geschikte kruiden zijn, Ijzerhard, citroenmelisse, Valeriaan, Virginische Wolfspoot, Europese Wolfspoot.
Mogelijk aangevuld met Calcium, magnesium, zink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vond het sterrenbeeld icm met kruiden 'way to far' gaan juist omdat het niets zegt over mogelijke klachten.
maar goed, nu ff een bakje sint-janskruid thee (van de AH) en dan over naar de versafdeling (park).
als het me bevalt kan ik voor de andere geschikte kruiden eens een tuincentrum bezoeken (ik mag dat gráág doen :O) thanx again voor je tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Viginische wofspoot is nergens te koop, maar ik kan je daar wel aan helpen.
Ik heb dit zelf ook gehad, ik was zo'n 2 a 3 weken ziek. ik had last van koorts, hoofdpijn en ik kon mijn mond niet verder opendoen dan 1,5 cm. Ook ik kon niet slikken, en was de hele tijd aan het hoesten. Ik zat toen in groep 7 en mijn ouders geloofde mij niet, omdat ik bijvoorbeeld naar de pier ging met mijn tante. uiteindelijk gingen we toch naar de huisarts en hij stuurde mijn door naar het ziekenhuis. De oorzaak van mij was een abces in mijn keel dicht bij mijn amandelen. Ik ben toen meteen die dag nog geopereerd.

ik weet niet of je hier verder mee bent gekomen, maar ik denk misschien heb je hier wat aan. Beterschap nog!