Nee, de griepprik helpt niet tegen buikgriep.
ten eerste heeft "buikgriep" niets met echte griep te maken. Het is een naam die niet helemaal klopt. Als we het over buikgriep hebben bedoelen we een ontsteking van de darm of maag. Zowel sommige virussen als bacteriën kunnen deze "buikgriep" veroorzaken.
De griepprik beschermt je tegen de gevolgen van Influenza. Er is ieder jaar weer een ander virus dat verantwoordelijk is daarvoor. Het vaccin beschermt je tegen het virus dat vermoedelijk de meeste problemen gaat geven.

Een echte griep ( influenza) is behoorlijk heftig en je bent er minstens een week flink ziek van met o.a. hoge koorts, hoofdpijn, spierpijn etc...

een buikgriep is vooral lastig en je bent even knap beroerd, misselijk en diarhee maar in de meeste gevallen ben je met 2 dagen weer op de been.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Buikgriep is eigenlijk geen griep, maar de verzamelnaam voor buikklachten die ontstaan door een virus, een bacterie, of een parasiet. Buikgriep is wel besmettelijk, maar terwijl griep in Nederland vooral in de winter heerst, kun je het hele jaar door buikgriep krijgen.
Amadea