Ik moest deze nacht bijna 10 keer naar het toilet, ik had de hele tijd het gevoel dat ik moest plassen, geen bloed, geen pijn. Toch blaasontsteking?

Ik heb dit met vlagen, ik heb het nu bijna 2 weken niet meer gehad, maar een paar maanden geleden heel erg, toen is het vanzelf op gehouden.
Maar nu is het weer terug, iedere keer als ik net geweest ben moet ik na een kwartiertje weer. Ik heb dus ook bijna niet geslapen.

Kan dit een blaasontsteking zijn of wat is dit?
Ik heb helemaal geen pijn, de urine is helemaal helder, zoals kraanwater, geen bloed.

Ik ben van het mannelijke geslacht.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb er overdag geen last van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Ja, blaasontsteking. Meest vrouwen hebben hier last van, maar ook mannen kunnen het krijgen.

Allereerst véél drinken [geen fris, geen suiker, wel water, thee], 2 liter per dag, vitamine C slikken. Niet te snel gaan plassen, beter nog wat drinken en dan gaan en goed uit plassen.

Duurt het langer, ga dan na een paar dagen even naar de huisarts en neem een potje met ochtendurine mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt het vaker, dan is het chronisch, bel dan toch maar meteen de huisarts. Deze kan je pillen voorschrijven om het te bestrijden, je kan beter niet blijven "door sukkelen" met bacteriële problemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vitamine C moet je heel veel slikken om je urine iets zuurder te maken. Het heeft dan een effect op het voorkomen van een infectie (iets). Je kunt er geen infectie mee behandelen. Als je niet eerder een urineweginfectie hebt gehad, zou ik de dokter even bellen en vragen voor een recept en urine afgeven. Niet wachten tot donderdag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overdag geen last, maar 's nachts vaak plassen heb ik ook gehad met mijn blaasontsteking.

Andere antwoorden (3)

Ik heb dit ook een keer gehad en ben naar de huisarts gegaan. Die zei dat het ook kon komen door een harde klap. Heb je je heel hard gestoten of ben je gevallen? Er schijnen dan stoffen vrij te komen die dit ook kunnen veroorzaken.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet gewoon wat urine opvangen en naar de dokter gaan.
Meestal is "vanzelf over" bij een blaasontsteking tijdelijk en komt het later toch weer terug. Dus ga niet aan lopen modderen met huis- tuin en keukenmiddeltjes.
10 jaar geleden
neem vitamine c 1000 2x per dag
en cranberry. verder zou je ook nog je suiker kunnen laten prikken. ik weet niet of je nog meer klachten heb? En nog een tip, overdag veel drinken en goed uitplassen, neem daar de tijd voor. 's avonds net voor naar bed gaan even niet drinken, misschien helpt het. succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ps ik heb ook gehad dat bij de dokter er geen blaasontsteking uitkwam (ze gaven aan dat ik een gevoelige blaas had, zelfs naar het ziekenhuis geweest), maar toen toch bovenstaand toegepast en dat hielp. cranberola sachets(indien nodig 2 kuren) is trouwens een goed middel of cran flora van solgar (wel prijzig) hier zitten ook goede bacteriën in en cranberry. Deze werken bij mij het beste!!