Welke oorzaken voor hersendood zijn er bekend?

Een collega van m'n vriendin is hun dochtertje verloren.

Gisteren "gezond" naar school gegaan, voelde zich niet zo lekker en gisteravond hersendood.

(details onbekend)

Hoe zou dit gebeurd kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een hel.

Antwoorden (2)

"Hersendood word je niet zomaar, in de meeste gevallen is er dan sprake van een ernstig (hoofd)trauma, bijvoorbeeld een hevige klap, een zwaar ongeluk of een hersenbloeding. "

http://gezondheid.excite.nl/hersendood-G13670.html

In dit geval zou ik dan denken dat het een hersenbloeding geweest moet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het verhaal zo lees, dan zou het kunnen gaan om acute meningitis. Weliswaar doen ze tegenwoordig aan inenting tegen deze ziekte, maar ze kunnen helaas niet alle vormen ondervangen.

Maar het zou zomaar ook kunnen gaan om een herseninfarct, hersenbloeding of zelfs om andere oorzaken. Hiervoor zijn echter meer details nodig. In ieder geval heel veel sterkte, wat een naar bericht!