In het Erasmus MC in Rotterdam is er een
tropisch-etnisch spreekuur

Op dinsdagmiddag vindt het tropisch-etnisch spreekuur plaats op de polikliniek dermatologie. Patiënten die uit het buitenland afkomstig zijn of die in het buitenland gewoond of gereisd hebben kunnen hier terecht met huidproblemen. Het kan daarbij gaan om twee soorten huidproblemen:

huidproblemen (meestal infecties) die tijdens of na het verblijf in de tropen zijn ontstaan.
huidproblemen die te maken hebben met de donkere huid

Het tropisch-etnisch spreekuur is bedoeld voor patiënten die via hun huisarts of medisch specialist het advies kregen een afspraak te maken op dit spreekuur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook in Amsterdam https://www.olvg.nl/afdelingen/dermatologie/etnische_dermatologie_huidziekten_bij_de_donkere_huid
7 jaar geleden
constant
7 jaar geleden
Wie is een goed bekend staand etnisch dermatoloog?