Een pet met zonneklep heeft nut als het zeer zonnig is, daarmee vermijd je uitlokkende prikkels.

Net als met:

Televisie kijken of videospelletjes spelen op een afstand van minstens twee meter.
Televisies gebruiken met een beeldfrequentie van 100Hz.
Computerbeeldschermen gebruiken met een beeldfrequentie van tenminste 70Hz of een LCD of TFT scherm.
Oppassen bij discotheekbezoek of feest met discolampen. Discotheekbezoek hoeft niet altijd vermeden te worden. Tijdens EEG-onderzoek kan iemands flitsgevoeligheidsbereik precies aangegeven worden. Als dit buiten de frequentie valt die in een discotheek wordt gebruikt, kan men zonder extra risico naar de discotheek.
Een zeer donkere zonnebril en/of pet met zonneklep dragen bij fel zonlicht.
Het dragen van een gekleurde bril in huis of buiten.
Contrastrijke streeppatronen zoals behang, roltrappen en luxaflex vermijden.

http://www.epilepsie.nl/informatie/veelgestelde_vragen/visuele_gevoeligheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vooral bij beweging, dus ook bij zon daar kan je hersenen verward raken. Dus pet kan goed helpen tegen zon. Ja het wordt zeker minder last van.