Hoe kan het dat ik nachtmerries krijg en ga zweten na een eetbui?

Ik heb regelmatig last van eetbuien en dat vind ik echt verschrikkelijk. Dat ik eetbuien heb vind ik tot daaraan toe. Ik schrap de volgende dag wat van het menu en soms heb ik het geluk dat het overgeven meezit of ik slik laxeerpillen. Maar het ergste vind ik dat ik ’s nachts nachtmerries heb nadat ik (zeer) moeilijk in slaap ben gevallen. Meestal ga ik vroeg naar bed omdat ik me vies voel en lig dan 6 uur wakker voordat ik heel onrustig inslaap (eng dromen etc) ik word dan telkens wakker, badend in het zweet en een keidroge mond. Nu vraag ik me af of dit normaal is.. ik heb dit ook na ‘kleine’ eetbuien, bijv. wanneer ik een zak m&m’s heb leeggegeten en wat dropjes. Het komt niet door laxeerpillen of overgeven want ik heb dit niet altijd gedaan. Ik hoop op een antwoord. Ik drink sowieso heel erg veel, maar mijn tong lijkt wel van rubber. (sorry, ik weet dat ik voor gek wordt verklaard dat ik zoveel eet, ik schaam me er ook voorl Soms eet ik wel 10000 kcal. En ondanks dat ik dan vol zit eet ik door en kan ik niets anders bedenken, vind ik niets anders leuk dan eten.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
ik weet helaas geen antwoord voor je, maar ik hoop dat je hulp kunt vinden om aan dit probleem te werken.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt op Boulimia.
Ik denk dat je hulp moet zoeken als je dat nog niet hebt.
Een eetstoornis kom je zelf echt niet zomaar alleen uit,ik weet er alles van omdat ikzelf anorexia heb.
Laxeermiddelen gebruiken is heel slecht weet ik ook uit ervaring en daar kan je ook uitdrogingsverschijnselen van krijgen,dus logisch dat je veel drinkt.
Overgeven opwekken is slecht voor je maag,slokdarm en gebit.
Eetbuien veroorzaken onrust en schuldgevoelens en bij jou dus ook nachtmerries.
Je moet hier echt niet mee door gaan
Sterkte ermee en je hoeft je zeker niet te schamen,er zijn meer mensen die zoiets hebben.

Antwoorden (1)

Ik ga uit van een te laag zelfbeeld.
Doordat je niet lekker in je vel zit, ga je eten.
Doordat je eet, voel je je ergens schuldig tegenover je zelf en zit je nog minder prettiger in je vel, waardoor je probeert door te eten dat gevoel weg te drukken.
En doordat je je ergens diep beneden toch ergens ongelukkig bent krijg je je nachtmerries.

Mijn advies zou hierin dus ook zijn dat je zsm contact zoekt met je huisarts.
Deze verwijst je dan wel door, want wat ik hierboven leest baart wel enige zorgen.
Ik lees namelijk twee problemen, één is je drang naar eten en twéé is psychisch.
En het één heeft zeker met het ander te maken.

En als laatste, ga nooit en ook nooit zelf knoeien met medicatie.

Heel veel sterkte, en ga serieus een arts opzoeken voordat het echt uit de klauwen loopt.