neurologisch onderzoek moet je dan voet voor voet lopen met ogen open of dicht?

in het ziekenhuis heb je van die tests. bijvoorbeeld ogen dicht en met je vinger dat de punt van je neus. ook is er een test dat je voet voor voet moet lopen is dit met ogen open of dicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
3.9K

Het beste antwoord

Ja, deze test wordt de Koorddansersgang genoemd. Doorgaands wordt dit met de ogen open getest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik moest dat met mijn ogen dicht doen, maar iedere neuroloog doet weer andere onderdelen, er zijn er ook die dit onderdeel helemaal overslaan, maak je niet druk, je hoeft ook niet alles perfect te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK heb ooit beide moeten doen. Met open ogen ging het nog redelijk, maar met de oogjes toe heb ik het niet verder gebracht dan 2 stappen.
Dus het is niet altijd of het één of het ander, beide kan dus ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het met de ogen open moeten doen maar ik moest de stappen wel snel op elkaar laten volgen.
Want als je het voorzichtig doet met de ogen open dan wankel je snel naar een kant en kan je bijna je evenwicht niet houden.
Mij werd de vorige week tijdens dit onderzoek ook verteld dat ik niet naar de grond moest kijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat het mede afhankelijk is van het doel/klacht wamee je komt.