Mag ik roken terwijl ik griep heb?

Ik heb nu al 9 dagen griep (in het begin ook met koorts) en knap langzaan maar zeker wel weer op. In het begin kon ik niet eens aan het woord roken denken maar ik heb nu echt ontzettend veel zin in een sigaret, zorgt dit er voor dat ik weer zieker word of dat het langer duurt voordat ik helemaal ben opgeknapt of kan het geen kwaad? (Natuurlijk doet het wel kwaad maar ik bedoel in combinatie met de griep)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
10.7K

Antwoorden (4)

In principe kan het voor je griep weinig kwaad. Als jij een sigaret wil roken, dan kan je dat gewoon doen.

Moet er wel bij zeggen dat het wel een mooi moment is om te stoppen, de lichamelijke ontwenning ben je al wel zo'n beetje voorbij. Maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Wavaria zegt over 'je kans pakken' , daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben op die manier ook gestopt en het is al ruim 13,5 jaar geleden. En toen had ik maar 3 dagen niet gerookt door de griep. Probeer er een dagje bij te nemen en probeer dan er 2 weken van te maken. Zeg dan tegen jezelf dat je wel kijkt of je nog gaat roken, dan ligt er niet zo'n druk op. Succes! En roken blijft slecht voor je, ik ben 30 december mijn zus kwijtgeraakt op 60-jarige leeftijd door het roken, COPD etc.... Ik mis haar héél erg!
Rokers hebben meer kans op luchtweginfecties en longontsteking, en houden vaak langer klachten dan niet-rokers. Je loopt door te gaan roken terwijl je nog niet hersteld bent van griep daarom extra risico om een longontsteking te ontwikkelen, en dan gaat je ziekteperiode nog veel langer duren...
Amadea
11 jaar geleden
Ik heb dat zelf ook altijd. Ga (buiten) niet meteen volle bak roken maar doe het lekker rustig aan. Ik merk namelijk aan mezelf dat als ik ziek ben maar wel weer aan de betere hand ben dat het juist beter gaat als ik een aantal keer naar buiten ga om te roken. Het vergt namelijk wel wat inspanning maar daarna kun je weer gaan liggen. Maar zo kun je langzaam weer wat dingen gaan doen en word je weer wat acctiever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roken is slecht voor je hele lichaam, dus niet alleen voor je luchtwegen. De rook gaat via je longen naar je bloedbanen en bereikt alle organen . Dus je kan gewoon doorroken als je griep heb. Wat denk je zelf?