Welke griepsoorten zijn er momenteel (dec. 2010) in de omloop en wat zijn de symptomen?

Volgens mijn huisarts heb ik griep, maar dan wel een hele vreemde: met zware maag/darmklachten, veel buikpijn, weinig koorts. Ik zou graag weten of dit er eentje is die momenteel meer mensen hebben. Waar kan ik nagaan of dit een gangbare griep is? Ik heb trouwens de griepprik gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2K

Antwoorden (5)

veel mensen om mij heen hebben ook deze verschijnselen.
dus ja, meer mensen hebben hem.
gelukkig heb ik het niet gehad, maar het schijnt dat deze vorm erg besmettelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk buikgriep. Join the club, ik heb er ook last van sinds woensdag! Veel water drinken, ook al gooi je dit er waarschijnlijk snel weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook beterschap!
Als je huisarts geen bloedmonster van je genomen heeft en daar het virus niet uit geisoleerd heeft kan hij/zij helemaal niet weten of je griep hebt. Ook huisartsen gebruiken griep als containerbegrip voor diverse griepachtige virussen. Iets met veel buikpijn zo zomaar een ander virus kunnen zijn. En dat maakt niet uit want er is toch geen echte behandeling voor virussen beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn minimaal dan 2 soorten nu in omloop: ikzelf ben sinds vandaag ook ziek ,maar heb hoofdpijn (geen buikpijn enzo),heb eig. ook niet veel honger (geen eetlust) en wel beetje koorts.
Meer hebben hier last van (ook bij mij op school),dus naast die buikgriep is er dan ook nog een "hoofdpijngriep" ofzo.
ok,allemaal ook beterschap!
groeten Dennis ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komen op dit moment weinig griepsoorten voor in Nederland, de meeste mensen zijn verkouden.
Ik weet niet waar je woont, kijk maar even op de kaart. Heel veel beterschap