Is de ziekte ME ongeneeslijk?

de ziekte ME (soms ten onrechte ook CVS genoemd) is het niet te genezen? Want er zijn mensen die jaren ziek zijn en ook is er geen eenduidige/duidelijke behandeling voor, is het niet te genezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder heeft het en het is niet te genezeno

Het beste antwoord

Jammer genoeg is dit niet te genezen. Professoren zijn er trouwens nog altijd niet uit of CVS veroorzaakt wordt door een virus of niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah ik vind het heel erg, ik kamp al ongeveer 1,5 jaar met onverklaarbare en voor mijn ervaring soms ernstige klachten (sowieso is elke klacht erg) en er kan niets gevonden worden volgens al het onderzoek hoor ik zelfs kerngezond te zijn (dat is nog het ergste) en heb dus uiteindelijk diagnose ME gekregen, zoveel onbegrip dat je soms hoopt dat je maar een ernstigere ziekte had die op zn minst wel erkend werd. Ik vertel dit omdat je als bron ''familie'' hebt op gegeven, veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, jij ook. En de dokters zeggen dan: er leren mee leven. Zij hebben gemakkelijk praten. Ik zie wat ik zie. Iemand elke dag zien achteruitgaan doet veel pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies, dat hoor ik ook niet alle van de dokters maar van bijna iedereen om me heen! De enige die het echt wel begrijpen zijn de mensen die het zelf hebben of het van dichtbij hebben meegemaakt of mee maken.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is de ziekte inderdaad nog niet te genezen.

Maar je kunt de hoop koesteren dat de diagnose foutief gesteld is en dat er geen sprake is van ME maar van EHS (zie onderstaande link) dit is vooralsnog ook nog niet te genezen maar er is wel beter mee om te gaan!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens voorzitter Guido den Broeder van de ME/CVS Vereniging kan de hersenaandoening myalgische encefalomyelitis (ME) worden genezen. Econometrist Den Broeder presenteerde in zijn lezing een systematische benadering van de multisysteemziekte ME en van de mogelijkheden voor behandeling. Veel behandelingen waarmee in het buitenland goede resultaten worden geboekt blijven echter voor Nederlandse patiënten onbereikbaar.

Op de informatiedag illustreerde reumatoloog en CAM-arts René Tischer aan de hand van talloze voorbeelden onder meer het belang van goede voeding.
Biochemicus Emar Vogelaar van het Europees Laboratorium voor Nutriënten liet zien dat er veel meer gemeten kan worden dan doorgaans wordt gedaan.

Lees meer in de onderstaande bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas is dat een semi-commerciele site waar ik ontzettend van walg! maar ik ga je niet minnen omdat je eigenlijk een ander soort antwoord gaf dan er al waren gegeven, maar jammer dus dat het van een naar mijn mening onbetrouwbare site is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel de 2e link, de 1e link moet ik nog instuderen.