Hoelang kan je leven met (nier)dialyse?

Mijn moeder heeft nog maar 30% werking vd nieren en moet ooit aan de dialyse. Ik wil haar niet verliezen, op internet lees ik dat 40% binnen het jaar sterft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
6K

Antwoorden (1)

Er zijn heel veel verschillende vormen van dialyse.
En welke het beste is wordt door de behandelend specialist altijd met de patiënt
besproken.
Hoe lang iemand daar mee kan leven is op geen einden na te zeggen.
Dat hangt van te veel andere factoren af.

http://www.nierstichting.nl/ermeeleven/behandeling/hemodialyse
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de nieren nog voor 30% werken is dialyse nog lang niet in zicht. Pas bij minder dan 10% moet dialyse vaak gestart worden, soms nog later.
Dialysebehandeling is wel zware behandeling. Maar het getal dat je noemt is wel erg somber. Op de website www.gezondenieren.nl staat veel informatie over dialyse.