Slaapapneu is niet ongevaarlijk; er zijn soms mensen die vergeten weer adem te gaan halen, ook kan het leiden tot chronische vermoeidheid.
Het is beter om er even met je huisarts over te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel degelijk meer dan vermoeid zijn. Je organen hebben er meer van te lijden dan je denkt. Ik heb onlangs twee CVA's gehad en de neuroloog waarschuwde me dat de 42 apneus die ik per uur had mijn organen kunnen aantasten als ik het apparaat die ik ervoor heb gekregen, een A-pap , niet zou gaan gebruiken dus ik zou het niet bagatelliseren. Het is niet leuk zo'n kapje op elke nacht maar zou het wel doen en het went echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaapapneu is gevaarlijk! Als het niet wordt behandeld kan je eraan dood gaan. Daarom is belangrijk om samen met je dokter de beste behandeling te zoeken.

Continue positieve luchtwegdruk (CPAP) is de eerste keuze qua behandeling voor slaapapneu. Bij CPAP wordt er, door middel van een masker dat over de neus en mond zit, lucht in de luchtwegen van de slaper geblazen. Dit masker houdt de luchtwegen open en voorkomt het snurken en slaapapneu.

Ook het mandibulair repositieapparaat is populair. Dit apparaat kan helpen de luchtweg open te houden en kan ervoor zorgen dat de patiënt weer normaal gaat ademen.