Twee weken griep gehad nu weer ziek kan dat

Ik had twee weken geleden griep. Sinds vandaag weer ziek kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
8.3K

Antwoorden (5)

Jazeker kan dat! Waarschijnlijk heb je weer een nieuw virus opgelopen. Ik had dit een keer met een tussentijd van twee dagen.
Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
Je kan ook hervallen van de griep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, je bent nu zelf het levende bewijs! Helaas..
Het kan zijn dat je jezelf te snel voor 'beter' verklaard heb. Het is belangrijk echt goed uit te zieken, beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan! Door je slechte weerstand (door de 1e keer dat je ziek was) heb je weer een virus opgelopen! Goed uitzieken dit keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaarrond zijn er meerdere mutaties virussen in omloop die griep of verkoudheid veroorzaken. Ben je genezen van een besmetting met de ene mutatie dan kun je nog een keer ziek worden van een andere omdat je daar geen weerstand tegen opgebouwd hebt. Dat is ook de reden dat de griepvaccinatie (meestal tegen twee à drie mutaties) ieder jaar herhaald moet worden. Griep is overigens een andere ziekte dan verkoudheid.