Via welke natuurlijke manieren is hoge bloeddruk omlaag te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Zoutloos eten en knoflook gebruiken. En rust nemen.

Ga vooral niet te snel aan de pillen van de dokter, want je zit er je hele leven aan vast. Probeer eerst de natuurlijke manier. Lukt dat echt niet, ja dan zal er een tabletje moeten worden genomen. In veertien dagen moet het duidelijk zijn of het heeft geholpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij rust nemen hoort lekker wandelen, fietsen, zwemmen, alles wat ontspant en het hoofd helpt leeg maken. Dat kan ook zijn meer uren slapen dan gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cardiologen zijn al een poosje van mening dat te weinig zout meer kwaad kan voor het hart dan hypertensie, uiteraard tot op zekere hoogte. Zoutloos wordt bij mijn weten al lang neit meer geadviseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, pilletjes is makkelijker. De vraag was een natuurlijke manier. En ik heb ervaren dat dit werkt. Vroeger, toen al die pillen er nog niet waren, hielp dit ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo mijn moeder heeft heel haar leven drastisch zoutloosdieet gevolgt tegen haar hoge bloeddruk. Vorige jaar was ze in coma gevallen door tekort aan natrium.
Gelukkig is dit in orde gekomen ze moest zoutpillen nemen,zo zie je maar alles met mate!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewegen behoort zeer zeker tot het verlagen ervan, alsook wel minder zout. Geen dokter haast houdt hoge bloeddruk pillen in de gaten. Men kan haar leven lang zomaar die pillen op recept krijgen. Ben zelf dan ook tegen het gebruik ervan. Ik las ook nog dat chocola de bloeddruk die snel opkomt, omlaag kan stuwen, evenals melk. Sinds ik veel meer beweeg houd ik trouwens ook geen vocht meer vast in mijn benen, maar dat even terzijde. Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Er vanuitgaande dat je het niet hebt uit erfelijke aanleg, is bewegen een goed idee. Lekker wandelend je boodschappen halen, even de natuur in met een partner en/of huisdier. Op die manier zal evt stress ook verminderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Wat moet ik veranderen aan mijn gewoonten?- 1) Eet minder zout- 2) Pas uw voeding aan- 3) Minder alcohol verlaagt uw bloeddruk- 4) Stop met roken.- 5) Veel bewegen verlaagt de bloeddruk- 6) Hou uw gewicht in de gaten- 7) Stressbeheersing verhelpt problemen van hoge bloeddruk
fremar
13 jaar geleden
Natuurlijk is te veel zout niet goed, maar dat geldt voor iedereen. Belangrijk is ook:
* eet voldoende groente en fruit;
* neem voldoende beweging;
* zorg voor voldoende ontspanning en rust;
* probeer gewicht kwijt te raken als je te zwaar bent;
* volg een cholesterolverlagend dieet als je cholesterol hoog is;
* rook niet;
* zuinig met alcohol.
* zorg voor voldoende nachtrust.

Mijn dokter hamert vooral op : voldoende beweging en afvallen!

Ik doe mijn best, maar slik ook medicijnen.

Hier vind je nog wat tips:
http://www.dokterdokter.nl/vrouw/reizen-vrije-tijd/article/24033/hoge-bloeddruk-zo-stuw-je-het-omlaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvallen helpt, ook voor andere organen en je algehele welbevinden goed trouwens (als dat aan de orde is natuurlijk). Verder helpt een gezonde levensstijl met beperkt zout en beperkt of geen alcohol.

Er wordt gezegd dat tomaten en zuren gedroogde abrikozen helpen om de bloeddruk omlaag te krijgen. Of dat wetenschappelijk bewezen is, weet ik niet maar vies is het ook niet. Wel de zure abrikozen nemen, de zoete schijnen niet te helpen.
13 jaar geleden
Gewichtsbeheersing, matig met alcohol, matig met koolhydraten en sowieso stoppen met geraffineerde koolhydraten zoals suiker en stressreductie.

Vooruit, bij sommige mensen scheelt zoutreductie een heel klein beetje maar daar moet je echt voorzichtig mee zijn omdat te weinig zout eerder cardiale problemen oproept dan voorkomt door verstoring van het mineralenevenwicht in het lichaam.

Toegevoegd na 13 uur:
Dat betekent natuurlijk niet dat veel zout goed voor je is. Als je heel veel zout gebruikt kun je beter minderen maar ik betwijfel of het advies om de hoeveelheid zout tot 4 gram per dag te beperken zo verschrikkelijk veel uithaalt om de bloeddruk te verlagen. Ik denk dat het effect van een paar glazen water extra per dag een vele malen gunstiger effect heeft op de algehele gezondheid, zeker ook op de bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met je eens,+je
Een gezonde voeding is bloeddrukverlagend,voldoende rusten relaxen en stress voorkomen.
Yoga-oefeningen hebben een bloeddrukverlagend effect.
Door ademhalingoefeningen wordt je rustiger,seder ik yoga beoefen ben ik toleranter geworden en is mijn bloeddruk minder hoog.

Te hoge bloeddruk omlaag krijgen:tips en adviezen.