Ben ik door mijn scoliose korter dan wanneer ik dat niet zou hebben?

Ik heb s-scoliose (2 bochten dus) en de ene hoek is bijna 40 graden en de ander iets van 25 graden. Als mijn rug recht zou zijn (bv door operatie), was ik dan veel langer? Ik ben namelijk ongeveer 1,69 - 1,70 en ik wil graag model worden. Alleen daar moet je meestal een aantal centimeters langer voor zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Model zijn is ook niet alles hoor.. http://www.youtube.com/watch?v=rHh2cpLGzIA
Ritsuka
11 jaar geleden
en het gaat niet alleen om lengte, maar vooral om symmetrie in het gezicht, en heel strak om de maten.
Een taille van 60 cm word vaak al dik gevonden, echt bizar!

Het beste antwoord

Je wordt langer, hoeveel langer kan alleen je arts je vertellen. Het inzakken van wervels is ook een reden dat ouderen korter worden. Jouw wervelkolom staat niet helemaal recht en dan is het logisch dat jouw lengte ook minder is dan dat als je wervelkolom wel recht stond.