mensen hebben allergieen voor de gekste dingen, er zijn zelfs mensen die allergisch zijn voor zichzelf.

Zandallergie zou ik zelf zien als: last van het fijne stof dat er bij zit, OF (klinkt ook heel aannemelijk) last van alles wat er aan vast hangt.

Als je het bijv vraagt omdat je op het strand altijd last krijg durf ik te gokken dat het het zout is wat bij zit, heb ik zelf ook wel wat last van.

Maar als je huid heel gevoelig is, is het mogelijk ook gewoon de mechanische belasting waar je last van hebt ( het schuren dus)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat bestaat.

Maar misschien is het wel een allergie voor alles wat er in het zand, bijna onzichtbaar voor ons, rondscharrelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt, dat iedereeen die onder een flinke laag zand bedolven wordt, idd het loodje legt, dat lijkt me wel de ultieme zand-allergie.