Welk gedeelte in de hersenen van autisten is ervoor verantwoordelijk dat ze beperkte interesses hebben ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Ritsuka
11 jaar geleden
Is ook wel erg generaliserend 'de autist' bestaat niet. Zijn zeer veel gradaties en variaties, en elke persoon is iets anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang niet alle autisten hebben beperkte interesses
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nog veel niet bekend over de functie van hersens. Bij autisten als groep zijn wel wat gebieden op een andere manier actief dan bij alle overige mensen als groep, maar dat zegt niets over de individuele autist of overig mens. Deze vraag zal dan ook waarschijnlijk geen bevredigend antwoord opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik met jullie eens Ritsuka en Mendelson.
Aan de andere kant: de vraag zou dan zo lang worden, dat-ie qua tekens niet meer past ;-)
Soms moet je even generaliseren om iets duidelijk te krijgen. Het is dan wel handig om dit direct onder de vraag te vermelden.

Antwoorden (1)

Autisme wordt veroorzaakt door afwijkingen in de bouw van de hersenen en in het functioneren van de hersenen.

Waar de stoornis zich in de hersenen bevindt, weten we nog niet precies. De meest recente onderzoeken hebben aangetoond dat er waarschijnlijk verschillende gebieden in de hersenen bij betrokken zijn, maar welke dat precies zijn is nog niet duidelijk.

De hersenen werken op een iets andere manier dan bij mensen zonder autisme. In de hersenen wordt informatie doorgegeven. Dit gebeurt via zenuwbanen. Het wordt steeds duidelijker dat de zenuwbanen in de hersenen van mensen met autisme anders zijn. Er zijn meer banen, meer aftakkingen. Deze zijn in de eerste levensjaren niet op tijd 'gesnoeid'.