weet iemand een goede bescherming voor mijn ogen die niet goed sluiten kunnen en uitdrogen in de nacht?

te slappe spieren door spierziekte, doe goed oogzalf er in en overdag druppelen, heb bijna iedere dag ontstoken oog, dan links, dan rechts of allebei

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.9K

Het beste antwoord

Ik heb iemand gekend die d'r ogen gewoon dichtplakte met tape 's nachts. Die had ook een spierziekte, geloof ik, of in elk geval een of ander neurologisch probleem wat zich bij haar o.a. uitte door het openblijven van de ogen 's nachts. Je moet wel echt goede huidvriendelijke tape vinden als je dit wilt uitproberen, want zeker de huid bij je oogleden is erg teer. Bij operaties onder narcose tapen ze ook de ogen vaak dicht, dus waarom zou je dat zelf niet kunnen doen? Als ooggel (werkt vaak langer dan oogdruppels) en andere maatregelen niet werken, lijkt het mij het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je iets aan een slaapmasker.

http://www.deweegschaal.nl/mattisson/earth-slaapmasker-shut-eye-1-s?utm_source=google-shopping&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=Google-shopping&gclid=CIaL9LuukbgCFe7JtAodmUsAGw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
was vergeten erbij te zetten maar die gebruik ik ook al
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat het dan niet helpt. Misschien een rare optie,maar is het dichtplakken met bijvoorbeeld een pleister misschien een oplossing?
Je kunt dit voorleggen aan je behandelend arts, deze kan je ooglidreiniging, om je ogen te beschermen tegen bacteriën en antibiotica voorschrijven, zodat de klachten zich enigszins beperken. Maar ook goede oogdruppels voor overdag (als die van jou al niet voldoende werken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het land al doorgereisd en heb ook operaties gehad en niets heeft geholpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervelende ziekte, heeft je arts geen goed idee? Vraag anders aan je arts of er goede tape is, welke je kunt gebruiken om je ogen dicht te plakken, zoal Lies al opperde.