Wat is stress precies? En is het echt de grootste veroorzaker van kankers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Stress is een vorm van spanning die in het lichaam van mensen, dieren of planten optreedt als reactie op externe prikkels en die gevolgd wordt door een bepaald patroon van fysiologische reacties.
Er zijn verschillende meningen over wat en wanneer iets precies stress is.

Stress kan wel lichamelijke klachten veroorzaken, zoals spierpijnen,
pijn je rug, hoofdpijnen..............
....maar het is zeker NIET de veroorzaker van kanker!
Er zijn verschillende soorten stress en er zijn een heleboel stressoren (veroorzakers van stress) en die zijn bij verschillende mensen allemaal verschillend.

Er zijn verschillende soorten van kanker en die zijn bij verschillende mensen vaak heel verschillend.
Of iemand al dan niet een soort van kanker krijgt, is meer ingebakken in de genen en kan door bepaalde levenswijzen, zoals roken, wel versterkt worden.

Ik ken wel een website waar staat dat stress de grootste veroorzaker van kanker zou zijn en dat je dat met een "Magic Touch boek" kan voorkomen. Zulke onzin zou verboden moeten worden !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
+ vooral voor het laatste deel van je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik denk dat daar de vraag vandaan komt.
Een boek proberen te verkopen met "kanker" als argument
vind ik schandalig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkopers van dit soort zwatelpraat zouden inderdaad een magic touch met een heel zwaar boek op hun hoofd moeten krijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Viridiflavus: jaaaaa, een vorm van spanning.....
En verder zijn er voor iedere theorie wel aanhangers.....
en iedereen weet dat stress (te veel) niet goed is voor een mens! Maar DE GROOTSTE veroorzaker van kankerS????