ik heb al twee maal kanker gekregen en is van de laatste maal 11 jaar geleden, ik ben nu 63 jaar denk je dat mijn kanker nog kan terugkomen?

Eerste maal teelbalkankereen teelbal verweidert na 4 jaar terug dezelfde kanker maar tussen mijn longen heel veel chemo en bestraling gekregen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het al zo lang weg is, lijkt mij een goed teken.
Ik adviseer je om je in de toekomst wel te laten onderzoeken op stralingsschade (je hart!). Een vriendinnetje van mij deed mee aan een onderzoek naar stralingsschade en moest halsoverkop een operatie aan haar hart ondergaan. Ze was er nog net op tijd bij. Ze was een jaar of twintig daarvoor bestraald in dat gebied.
Het vervelende van bestraling is ook dat het na verloop van tijd de kans op andere kankersoorten vergroot. Laat je dus steeds goed onderzoeken!
ronron1212
10 jaar geleden
Kanker is een vervelende ziekte en kan altijd weer terug komen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo een emotionele gebeurtenis Andre175??
Kristal
10 jaar geleden
:) LGA
van leven ga je dood...
:)

Antwoorden (1)

Als je al elf jaar schoon bent geweest is je risico nu even groot als dat van elk willekeurig mens, neem maar wat, die voorbijganger op straat of zo. Kanker kan altijd toeslaan ( en is vanaf de 60 jaar of zo uiteraard ook een verouderingsziekte) maar in jouw geval is terugkeer hoogst onwaarschijnlijk. Immers, na tien jaar is je overlevingskans 90% of daaromtrent. En je bent er nog, dus hoor je bij de winnaars.
Je kunt het uiteraard, net als iedereen, wel krijgen. Maar terugkomen is statistisch gezien slechts een heel kleine kans. Veel tumoren-niet alle- groeien op oudere leeftijd ook langzamer zodat de kans op ontdekking ook kleiner wordt. Ik zou zeggen, we geven elkaar een hand en duimen dat we nog vele jarengezond mee kunnen.