Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik heb al twee maal kanker gekregen en is van de laatste maal 11 jaar geleden, ik ben nu 63 jaar denk je dat mijn kanker nog kan terugkomen?

Eerste maal teelbalkankereen teelbal verweidert na 4 jaar terug dezelfde kanker maar tussen mijn longen heel veel chemo en bestraling gekregen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je al elf jaar schoon bent geweest is je risico nu even groot als dat van elk willekeurig mens, neem maar wat, die voorbijganger op straat of zo. Kanker kan altijd toeslaan ( en is vanaf de 60 jaar of zo uiteraard ook een verouderingsziekte) maar in jouw geval is terugkeer hoogst onwaarschijnlijk. Immers, na tien jaar is je overlevingskans 90% of daaromtrent. En je bent er nog, dus hoor je bij de winnaars. Je kunt het uiteraard, net als iedereen, wel krijgen. Maar terugkomen is statistisch gezien slechts een heel kleine kans. Veel tumoren-niet alle- groeien op oudere leeftijd ook langzamer zodat de kans op ontdekking ook kleiner wordt. Ik zou zeggen, we geven elkaar een hand en duimen dat we nog vele jarengezond mee kunnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100