betekent een rode vlek waar een teek op je lichaam zit dat je de ziekte van lyme hebt?

Ik heb namelijk een teek op mijn kont, en rondom de teek zit een rode plek.
En de teek zit er midden in/
Ik heb verder geen kringen e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik had ook een tekenbeet met een rode cirkel eromheen, en moest aan de antibiotica. http://www.goeievraag.nl/vraag/blijf-kuur-lyme-beschermd-langere.231060 Ga naar de huisarts toe, het is een kuur van 2 weken, maar je hebt nergens last van.

Het beste antwoord

als de rode vlek bestaat uit kringen dan is het de hoogste tijd om in de gierende looppas naar de dokter(spost) te gaan!

je bent dan namelijk gestoken door een vrouwtjesteek en die brengen de bacterie over war de ziekte van Lyme uiteindelijk door ontstaat. Je hebt dan zsm medische hulp nodig om de teek te verwijderen en om te beginnen met je antibioticakuur. Hoe eerder je dat doet, hoe minder de kans op nare gevolgen.

Is het slechts een gewone rode vlek dan hoef je niet te rennen, maar toch zeker nog vanavond naar de dokter gaan want die teek moet eruit en er moet goed naar gekeken worden. Soms komen de kringen pas later namelijk.

dus ZSM de dokter bezoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke teek zuigt bloed, en kan een besmetting overbrengen.

Andere antwoorden (3)

De ziekte van Lyme openbaart zich niet direct.
Wél even langs de huisartsenpost om de teek goed te laten verwijderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of door een huisgenoot laten doen, wel zsm want binnen 24 uur is de besmettingskans nog redelijk klein (een teek hoeft niet per se besmet te zijn).
nee niet iedere teek is drager van de ziekte van lyme, maar laat dat beest zo snel mogelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rode vlek om een teek kan ook zeggen dat er een lichte ontsteking aan het optreden is. Maar als jij een teek op je kont hebt moet je zorgen dat je als de donder van die teek af komt, dus hup, naar de huisartsenpost.

Waarschijnlijk zullen ze je daar meteen een penicillinekuur meegeven tegen de beginnende ontsteking en om de eventuele Lyme meteen de kop in te drukken.

Zelf er af halen kan ook, maar dan nog: hup naar de huisartsenpost voor die rode vlek.