Wat doet (verborgen) reflux?

Hoi,
ik ben een meisje en ik heb vaak last van: Stinkende adem, de hik, als ik hoest dat er wat maaginhoud meekomt en dat ik vaak een vieze smaak in mijn mond heb.
Ik ben op internet gaan zoeken en ik vond iets over (verborgen) reflux. Maar toen ik daar verder naar ging zoeken vond ik niet echt veel bruikbare informatie. Wel heb ik gelezen dat als je last van reflux hebt sommige mensen ook te weinig glazuur hebben op hun tanden. Ik heb een tandziekte dat ik veel te weinig glazuur heb. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik misschien last van reflux heb.... Is er iemand die mij meer over (verborgen) reflux kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Als je last hebt van reflux, komt er maaginhoud terug in je slokdarm of in je mond. Je kunt er allerlei vervelende klachten van krijgen. Het is behandelbaar.

Als je denkt dat je het hebt, moet je naar je huisarts gaan. Je huisarts kan je er alles over vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja inderdaad... het is wel te verhelpen. Het ziet er naar uit dat je maagdarm-kanaal 'uit balans' is om het zo maar eens uit te drukken. Het zuur dat naar boven komt tast het glazuur van je tanden aan, dus ik denk dat dat deel niet nog een aparte aandoening is. Dat je hieraan lijdt kan een genetische oorzaak hebben (- check of er meer familie-leden die direct verwant zijn, last van hebben!) of, wat ik net vermeldde, een imbalans in je maag-darm kanaal.
Komt het niet in de familie verder voor dan zou je moeten concluderen dat het geen genetische aandoening is maar een imbalans. De BESTE manier om die balans te herstellen is het gebruik van aloë vera, en dan niet dat water met aloë vera dat je in de supermarkt koopt, maar hoge kwaliteit aloe-vera, boven de 90%. Deze aloë is geheel natuurlijk, kan door IEDEREEN genomen worden en leidt altijd tot verbetering van de balans in het maag-darm stelsel. Omdat het natuurlijk is, heeft het enige tijd nodig, maar je zult zien dat het ook je hele systeem weer netjes in balans brengt. Wil je weten op wat voor manier je het het beste kunt nemen, neem dan even contact met me op. Ik zeg dit allemaal omdat ik je wil helpen, ok?
Check de bijgevoegde link en zoek naar het gele kannetje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gatverdamme, aloe vera! Weet je dat dat spul door de kenners (inheemse bevolkingsgroepen) inderdaad wordt gebruikt als reinigingskuur, omdat je er enorm van aan de schijt gaat (laxerend)?
Koop beter gewoon een aloeplant in het tuincentrum en wordt daar goed ziek van, dan van die dure kwakzalverrommel die via allerlei websites verkocht wordt! Briljant goedje bij verbranding door de zon trouwens, want het verkoelt heerlijk. Niet dat het iets geneest, 3 dagen later hangen de vellen er gewoon bij, maar lekker koel is het wel.
http://www.food-info.net/nl/national/ww-aloe.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, het is wel duidelijk dat we het over 2 verschillende zaken hebben. Wat ik bedoel is het parenchym van de bladeren. En iedereen die het gebruikt voor zover ik ken, heeft er enorme baat bij gehad. Het is ook niet zo dat er 'zo maar' een aloë plant wordt genomen en in zijn geheel vermalen of wat dan ook. Ik heb alleen maar positieve reacties van gebruikers en ben zelf ook een gebruiker natuurlijk. Werkt de aloë laxerend, dan kan het alleen maar betekenen dat je de foute aloë hebt genomen OF dat de aloë bedorven was (per slot is het een natuurproduct dat kan bederven).
Ik vind het jammer als er mensen zijn die niet uit eigen ervaring kunnen spreken over het gebruik van aloë en het daardoor voor de mensen die het nodig hebben bederven. Verder zeg ik er niets meer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zit daar dan in dat volgens jou zo enorm evenwichtsherstellend is? Of heb je aandelen?