Neus keel amandelen weg laten halen vroeger, maar nog vaak keelontsteking?

Ik heb nog steeds een paar keer per jaar (langdurig ook) dat als ik iets doorslik mn keel pijn doet. Waar ligt het aan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Ben 21

Antwoorden (4)

Mijn broertje had dit vroeger ook vaak, hij greeg toen buisjes in de oren om dit op te lossen... Ik denk dat een KNO arts bezoekje dan ook op zijn plaats is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb in mijn jeugd (erg lang geleden) hier ook erg veel last van gehad. Keel- en neusamandelen eruit. Buisjes in de oren. Er wer voorspeld door de artsen dat dit waarschijnlijk over zou gaan aan het eind van mijn tienerjaren. Dit is ook idd gebeurd. Ik heb nog wel eens last van mijn keel, maar niet meer dan anderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wer=werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er in ieder geval mee naar je huisarts, als je weer last hebt.
Het kan zijn dat de amandelen weer een klein beetje zijn aangegroeid en daardoor weer klachten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je teveel keelontstekingen heeft kan dit duiden tot te lage leukocyten (witte bloedcellen) Kunnen ook andere aspecten dus raad je aan naar de huisarts te gaan je keel deftig te laten onderzoeken anders door een professional in keel en neus. Indien je zoveel infecties elke keer opdoet en niet overgaat dan is het best eens ene bloedcontrole uit te oefenen en eens te kijken naar leukocyten en ook je antistoffen. Elke mens bezit ook antistoffen indien die te laag zijn kan dit op gelost worden door een infuus van multigram wat ze ook geven na een stamceltransplantatie. Ik zeg niet dat dit het is maar je kan altijd best een ene bloedonderzoek uitgebreid laten doen dit is best jaarlijks 1 keer te doen. Ook eens door een specialist je keel laten onderzoeken raad ik je ten sterkste aan huisdokter kan niet alles zien zoals de specialisten het kunnen. Het loopt al zeer lang aan zeg je en je amandelen zijn er uit dus raad je dan ook aan een deftig onderzoek te laten doen. Groeten