Welke ziektes gaan gepaard met afvallen, maagpijn, niet al te fit, maar ook niet moe, hoofdpijn etc?

En serieus afvallen (dus ongeveer al 10 kilo), maagpijn met soms wat serieuze uitschieters waarbij je moet gaan zitten, duizeligheid bij die serieuze uitschieters, misselijkheid, als je eet dat je het gevoel hebt dat het soms blijft hangen terwijl dat niet zo is, soms hoofdpijn, niet echt fit voelen maar ook niet supermoe, redelijk vaak diarree.

Al negatief getest voor ziekte van Crohn, suikerziekte, ... . Galblaas is wel verwijderd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
8.9K

Het beste antwoord

Je geeft zelf al aan dat je galblaas verwijderd is en dit zorgt al voor afvallen.
Gal zorgt ervoor dat de vetten die je eet worden opgelost en opgenomen in je lichaam. Als je galblaas verwijderd is,
heb je nog wel gal maar niet meer zoveel als voorheen dus kan je lichaam niet meer zoveel vet opnemen en komt er meer van het vet dat je eet direct met je ontlasting naar buiten. Diarree is dan ook een veel gehoorde klacht na galblaasverwijdering.
Veel mensen houden klachten na galblaasverwijdering en
er zijn er ook die juist aankomen in gewicht door een stofwisselingsprobleem, deze verandert nl. door de operatie. Diaree zorgt voor een soort uitdroging waardoor je weer veel energie kwijtraakt en daardoor voel je je dan weer moe en zorgt ook voor hoofdpijn. Maagpijn is dan ook een veelgehoorde klacht.
Ga eens langs bij je huisarts, die kan je helpen met passende medicatie waardoor de klachten weer kunnen afnemen. Ik denk dat de galblaasoperatie de oorzaak is, maar ik ben geen dokter. Wil je ervan af en zeker weten dat je niets anders mankeert, zul je toch bij hem moeten zijn.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dergelijke bijverschijnselen kunnen bij ZO veel ziektes voorkomen, en elkaar ook weer oproepen en versterken, dat ik denk dat het weinig nut heeft als wij hier een medische encyclopedie gaan opentrekken.

Wel zijn het allemaal klachten waarbij je zeker naar de huisarts moet (blijven gaan), want normaal is het niet, en hoewel het niet altijd iets ernstigs hoeft te zijn, is het ook niet altijd een simpel 'griepje'.

Blijven dokteren dus tot je een uitslag hebt, of je klachten verbeteren.

Als deze zogenaamde aspecifieke klachten af en toe en niet allemaal tegelijkertijd voorkomen, kunnen ze ook gewoon het gevolg zijn van een niet optimale lichamelijke conditie ; dat is natuurlijk iets dat je alleen zelf kunt uitsluiten door meer te gaan bewegen en gezonder te eten. Een te vet dieet met teveel vlees kan zeker dat type maagklachten geven. Ook dat kun je het beste zelf beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof er niet in dat je hier op GV meer duidelijkheid kunt krijgen dan wat de huisarts en eventuele specialisten kunnen zeggen.

Ben je bij hun al onder behandeling?