Heeft de ziekte kanker een functie?

11 jaar geleden
in: Ziekten
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee, naar mijn weten niet. Hooguit voor de kankercel zelf, die wil overleven en vermeerderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kanker is niet "een ziekte".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit een vraag over ziektes bij dieren in het wild zou zijn, zou je al snel als antwoord krijgen dat de natuur de zwakkere dieren opruimt om zo voor een sterk ras te zorgen.

Het beste antwoord

Een ziekte zou best een functie kunnen hebben.
Denk maar eens wat er vaak gebeurd als mensen ziek worden. Ze ontvangen meer aandacht, zorg en liefde. Het wordt toegestaan dat ze tijdelijk niet hoeven te gaan werken. Het geeft dus een verminderde verantwoordelijkheid en er wordt minder van de persoon vereist. Op deze manier heeft een ziekte de rol van het verplicht aandacht vestigen op je eigen persoonlijke welzijn.

Maar:
"Kanke" is geen ziekte!!
Er zijn meer dan 100 verschillende soorten kanker. Elke soort is een andere ziekte.

Daarbij zijn erfelijke soorten en soorten die je van buitenaf kan krijgen en soorten waarvan men niet weet waar ze vandaan komen etc. etc.

Jouw vraag is dus niet zo maar te beantwoorden.

Veel mensen die genezen zijn van een bepaalde soort van kanker, die zeggen dat ze er sterker van geworden zijn en veel van geleerd hebben en nu beter in het leven staan.

Veel mensen die iemand verloren hebben, - veel te jong - aan een of ander vorm van kanker,
die zullen daar geen enkele functie in zien.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Annswers
11 jaar geleden
helder verhaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik roep helemaal niet hard. Ik zeg alleen: kanker, de algemene benaming kanker dus,
is niet "een ziekte". Ook zeg ik niet dat enig persoonlijk gewin "automatisch" een functie is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reactie van ninteddy begrijp ik niet,behalve dat ze met hard roepen misschien de dubbele uitroeptekens bedoeld?
Van mij in ieder geval een +,zeer duidelijke uitleg!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja ik vergeet er nog bij te zetten dat kanker idd geen ziekte maar een aandoening is!

Andere antwoorden (1)

Wat er gebeurt is dat cellen te snel worden gedeelt, als dat te groot word komt het in je bloedbaan. Het heeft zover ik weet geen functie, maar een ziekte.