Hoe verminder ik mijn hooikoorts symptomen op een natuurlijke manier?

Ik heb vooral last van een jeukend gehemelte en jeuk in mijn oren! ook jeukt mijn neus soms en moet ik niezen. Vooral de jeuk is het ergste! hoe bestrijd ik dit op een natuurlijke manier en niet met medicatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (3)

Zoutwater verstuiver kopen en daar een druppeltje pepermunt olie indoen. Dat inhaleren regelmatig. Dat zou je sinus tot rust moeten brengen. En dan zou de jeuk in je oren en ogen minder worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb van de week ook een zoutwateroplossing gekocht in een verstuiver. Gebruik het twee keer per dag onder de douche. Omdat het vuil dan makkelijker kan weglopen uit je neus zonder dat het een rommeltje wordt. Helpt aanzienlijk. Gewoon te koop bij drogist.
Voorkomen van hooikoorts
Allergieën hebben complexe oorzaken, waarbij zowel aanleg als omgeving een rol spelen. Sommige mensen kunnen een zekere aanleg voor het optreden van allergieën hebben: allergieën "gaan" dan ook vaak binnen een familie. Het optreden van allergieën wordt sterk bevorderd door een ongezonde levensstijl (bijv. roken en alcohol- cq drugsgebruik) en luchtverontreiniging (fijnstof, stikstofoxydes); maar ook een overdreven hygiëne gedurende de jeugd verhoogt het risico om een allergie te ontwikkelen, ook op latere leeftijd. Ook het voedingspatroon kan mogelijk van invloed zijn. Wat betreft hooikoorts is de meest voor de hand liggende remedie om klachten te voorkomen zich niet bloot te stellen aan de uitlokkende prikkel, namelijk rondzwevende pollenkorrels waar men gevoelig voor is, bijvoorbeeld door binnen te blijven of op zijn minst af te zien van fysieke inspanning in de buitenlucht, vooral op zonnige droge dagen. Daarbij leveren pollenkalenders een erg nuttige aanwijzing. Het dragen van een (zonne)bril, een hoed en zeker een masker (filter) in extreme gevallen helpt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had van een schoonheidsspecialiste gehoord dat 'honing uit de streek' zou moeten helpen de klachten te verminderen. Ik heb het even gegoogelt en een artikel bijgevoegd. Geen idee of dit echt werkt, maar het is het proberen waard natuurlijk. Hopelijk heb je er wat aan