Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is een het zelfde operatie, bij elke arts verschillend?(regels waar je aan moet houden)

Ik krijg eind deze maand een operatie. Mijn Arts zegt dat ze niet opereerd als je rookt, minstens een jaar gestopt moet zijn.
En kennis krijgt precies de zelfde operatie in een kliniek.
Ze is net gestopt met roken.
Ik heb nooit gerookt, maar waarom is het zo verschillend? En geen vast protocol.

Net als na de operatie, dat de leefregels bij elke arts verschillend is.. Raar toch, ze hebben
Allemaal denk ik dan de zelfde opleiding gehad, alleen
Misschien in een andere tijd..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er kunnen meerdere redenen zijn, waaronder inderdaad opleiding in een andere tijd maar ook ervaring.

De één weet dat het bij een x aantal maanden niet roken voldoende is maar de ander durft het niet aan en wil gewoon geen gezeur want roken bij deze operatie is VRAGEN om complicaties. Als je klachten krijgt achteraf ben je nergens als arts want een arts kan niet bewijzen hoelang iemand gestopt is met roken (2 mnd, 4 mnd, 6 mnd)? Bij het losmaken van de huid en het vetweefsel worden veel bloedvaatjes doorgenomen: je stelt de doorbloeding op de proef. Roken verkrampt de overgebleven bloedvaatjes. In de bron wil de arts dat je 3 mnd gestopt bent met roken dus ik denk inderdaad dat dat jaar wel erg lang is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding