Kun je huidkanker krijgen van pen op je huid?

Ik hoor dit altijd in het klaslokaal, maar ik ben er nog al kritisch over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
48.6K

Antwoorden (5)

Door een veelvuldig mechanisch contact tussen huid en een hard voorwerp,is die kans idd aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zou je toch ook huidkanker krijgen van tattoo's ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn antwoord geef ik aan, dat de mogelijkheid bestaat, niet dat je het ook krijgt.
En het tatoeëren is een andere techniek, waarbij je met een uiterst dun naaldje IN de huid gaat, wat wezenlijkanders is,dan steeds het zelfde stukje huid raken.
als je overdreven hard met een balpen doet , maar dan ook echt hard dan wel en als je met n watervastestift dik erop teken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet heel waarschijnlijk dat het schrijven met pen op je hand huidkanker bevordert en er zijn volgens mij geen wetenschappelijke onderzoeken waarbij aangetoond is dat het schrijven met pen op de huid (noch door de druk, noch door de inkt) kanker initieert.

Mij lijkt dit een verhaal dat in de wereld wordt gezonden door ouders die bezorgd zijn als kinderen van alles op hun huid tekenen. De huid is vrij ondoordringbaar. Er is een kleine kans dat een beetje inkt dor de huid heen dringt, maar bijna alle inkt slijt er gewoon af.

Mocht een beetje inkt de weefsels inkomen, dan kan de inkt volledig worden afgebroken in het lichaam.

Zelfs tatoeages zorgen niet voor een risico op huidkanker en daarbij wordt de inkt in de huid gespoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
heel erg bedankt, ik was altijd heel bang voor dit omdat ik wel is op mijn hand met balpen schirjf voor school dus bedankt dat ik niet voor kanker hoef te zijn
Ik denk dat dit een broodje aap verhaal is. Er worden bij zoveel dingen gezegd dat je er kanker van krijgt. Als je naar alles gaat luisteren waar je wel niet kanker van "kan" krijgen. Volgens mij moet je dan gigantisch beperkt gaan leven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natúúrlijk niet dat is zo een broodje -aap verhaal ,dat dacht ik eerst ook maar bij de huisarts vroeg ik het en blijkbaar kán je alléén huidkanker krijgen van UV straling en UV straling komt alleen van de zon
Het is wél als je heel je huiddoorkrast en de inkt er hard induwt dat het wat irritatie zal geven maar het menselijk lichamelijk immuunsysteem is sterk genoeg om geen kanker te krijgen van een pen, maar als je verbrand door de zon dan is er een kans dat je huidkanker krijgt

Maar de conclusie is dat je geen huidkanker of andere kankers kán krijgen van een pen of vulling of alcohol stift ofzo