Ik ben in cambodja en heb misschien een blinde darm ontsteking, wat nu?

Ik heb sinds gisteravond opeens heel erg last van mijn buik. Eerst van mijn hele onderbuik, het deed pijn en was heel erg dik en het voelde alsof er heel veel lucht in zat ofzo. Inmiddels heb ik heel erg pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik, maar verder geen buikpijn meer en ik heb ook geen verhoging. Maar vannacht geen oog dicht gedaan omdat elke houding waarin ik lag pijn deed, elke keer als ik me verschoof of draaide. Mn vinger in mn keel gestopt en gekotst maar dat hielp niet. Ik denk niet dat het door verkeerd eten komt, want dit heb ik nog nooit eerder gehad. Wat moet ik nu doen? Het lijkt op blindedarmontsteking. Ik wil nietoverhaast naar het ziekenhuis, maar misschien is dat wel verstandig? Of zal ik wachten tot ik ook koorts heb en het erger word? Want nu is het nog onschuldig... En kunnen ze in een klein ziekenhuis in cambodja in een stad met 50.000 mensen het wel behandelen als het zo ver komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (3)

Ik zou je familie of iemand op het thuisfront inlichten en dan een arts proberen te vinden daar of je belt met je eigen huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste medische faciliteiten in Cambodja zijn slecht. Voor toeristen wordt aangeraden naar http://www.travellersmedicalclinic.com/index.html
te gaan in Pnom Penh.
Daar kun je je laten onderzoeken door in in Engeland opgeleide arts.
Een van de betere ziekenhuizen is het Calmette Hospital ( #3, Monivong Boulevard, Phnom Penh; ph. 023 426-948 / 023 427-792).
Sterkte!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
staat hier ook tussen:
http://www.visitcambodja.nl/vaccinaties.htm
Neem contact op met het noodnummer van je zorgverzekering; zij kunnen je helpen met wat er mogelijk aan de hand is en je verwijzen naar een goed ziekenhuis. Eventueel kunnen zij je ook helpen met een tolk of vertaler.