heb je met astma soms ook echt pijn in je luchtpijp in de buurt van je adamsappel?

Door mijn astma heb ik soms een stekende pijn in de luchtpijp die doorstraalt door keel en nek, hebben meer astma patienten dit en wat doen jullie hieraan? Behalve medicijnen nemen natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je de pijn hebt op het moment dat je het benauwd krijgt of hebt?....Dit is eigenlijk gewoonweg kramp van je luchtpijp. Je zou kunnen proberen iets vaker banaan te eten want daar zit een stofje in dat kan helpen bij krampen van de spieren. Verder zou ik niet gaan smeren met middeltjes, vanwege de geur dat een astma aanval zou kunnen prikkelen/opwekken. Ik zou een lap stof nat maken met warm water en die tegen je keel leggen.
Ik hoop dat het iets verlichting geeft, want de astma op zich is al verschrikkelijk genoeg!

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al de nodige medicatie tegen astma gebruikt, betekent dat ook dat je een puffer met corticoiden gebruikt.
Als je niet goed spoelt/drinkt na gebruik van die puffer, riskeer je dat er een vorm van schimmelinfectie in je keel komt. Dit kan erg branderig/stekend/onaangenaam voelen bij momenten.

Een korte behandeling voor de schimmelinfectie zorgt dat het ongemak verholpen is.
Om het in de toekomst te vermijden: goed spoelen na gebruik van je puffer door bv. een glas water te drinken.

Succes en sterkte!