Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijf je na een kuur tegen Lyme nog beschermd voor langere tijd? In het geval van een 2de tekenbeet

Ik had begin augustus een kuur tegen Lyme gehad, omdat ik een tekenbeet had waar een rode effen cirkel van circa 5 cm omheen kwam, gepaard met klachten als pijnsteken en jeuk.
Na de kuur van 2 weken waren alle klachten weg, slechts nog een rood stipje waar het beestje zat.

Nu was ik afgelopen zaterdag weer eens in het bos. Ik ging gelijk na die tijd douchen om mijzelf te controleren.
Toen had ik dus ook zo'n rotbeest zitten, deze keer in mijn lies.

Nu is mijn vraag: kan ik weer Lyme hebben? Of blijft de kuur die ik had gehad nog even doorwerken?
Want ik voel nu sinds vandaag wat jeuk bij de plek van de vorige tekenbeet (op mijn enkel) en ik ben bang dat ik het mogelijk weer heb.

Toegevoegd na 4 minuten:
Naast de jeuk voel ik ook af en toe wat lichte pijnsteken bij mijn enkel. Maar voor zover ik kon zien heb ik nergens een rode cirkel of kring.

12 jaar geleden
in: Ziekten
997
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk controleren de ouders bij mij in de buurt hun kroost ook regelmatig. De kat heeft regelmatig van die dingen. En de kids spelen op hetzelfde veldje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet besmette tekenbeten kunnen jeuken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je blijft niet beschermd, want je krijgt een antibioticakuur, geen vaccinatie.
Nu is niet elke teek besmet, en niet alle besmette teken die je bijten, brengen hun besmetting over, maar waarschijnlijk is het verstandig om met je huisarts te overleggen over wat je nu het beste kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zodra die kuur is afgelopen ben je niet meer beschermd.
Je hebt dus wederom kans op de ziekte van Lyme.
Hou die plek in de gaten en bel met de huisarts zodra je de eerste tekenen ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Maar hoe kun je dan weten of je besmet bent?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding