Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je losse stoelgang krijgen door je ergens zorgen over te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als die zorgen jou nerveus maken dan wel ja.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Als ik in de stress schiet krijg ik gelijk krampen en dan kan ik rennen naar de wc. Niet heel prettig maar t is nu eenmaal zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker kan dat!

Je kan het zelfs wat breder benaderen.
Wanneer je een verstopping hebt bij het ontlasten heeft dat mogelijk te maken met een situatie niet los kunnen laten.

Wanneer je een losse stoelgang hebt (mooie uitdrukking trouwens :-) kan je mogelijk bang zijn voor iets in de nabije toekomst.

Emoties kunnen grote invloed hebben op de voortgang van de stoelgang.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
als je je ergens zorgen over maakt kan je of erge last krijgen van verstopping of van diarree.
andere mensen krijgen van zorgen maken een knallende hoofdpijn, sommigen zelfs migraine.
ook is het mogelijk dat het zich uit in slapeloze nachten, doordat iemand blijft piekeren...

een lichamelijke reactie komt vaak voor als mensen zich zorgen maken ergens over.
"lichaam en geest zijn één", en als de geest zich zorgen maakt, geeft het lichaam aan dat er iets is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding