nog steeds erge pijn na galblaasoperatie o.a rugpijn en maagpijn,is dat"normaal"?

overmorgen is het precies 2 weken geleden dat mijn galblaas eruit is gehaald.
Ik had verwacht na een paar dagen wel weer actiever te zijn,maar ik heb zodra ik even loop meteen pijn in mijn middenrug en best hevig ook waardoor ik geen fut heb om te lopen.
Ook heb ik een paar keer hevige maagkrampen gehad en ook een erg beroerd gevoel in mijn maag dat heel soms even weg is.Hierdoor voel ik me erg belabberd en lig alleen maar op de bank wat te surfen op internet.
Is dit normaal en zoja hoelang duurt het gemiddeld voor vooral die rugpijn weggat,lijkt of er iets knel zit,ik had voor de operatie ook vaak pijn in mijn rechterschouderblad nu heviger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
34K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dit toch even aan de dokter voorleggen ondanks het uitstekende antwoord van Amadea. De dokter moet dit toch weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou terug gaan naar je arts ik heb al verschillende gevallen om me heen waar t fout is gegaan met een galblaas operatie

Antwoorden (2)

Na een laparoscopische cholecystectomie kun je meestal na een à twee weken weer aan het werk. Maar na een conventionele operatie kan het herstel langer duren. De vermoeienissen die je thuis te wachten staan na een galblaasverwijdering worden vaak onderschat. Hulp vanuit je directe omgeving is aanbevolen. Geleidelijk aan zul je meer aan kunnen. Maar zware lichamelijke activiteiten kunnen pas na zes weken worden hervat.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,dit had ik ook op internet gelezen,is erg algemeen,hoop op reacties met soortgelijke klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jaren geleden ook die operatie ondergaan en had precies dezelfde klachten na de operatie.Na een week of zes is dit bij mij vanzelf overgegaan! Dit wil niet zeggen ,dat dat bij iedereen zo gaat.
omdat je gal verwijdert is........moeten andere organen het werk overnemen.....en dat zijn o.a. je nieren.
Dat vergt wat tijd.......dus rustig aan met eten ....en gember eten.....in gekonfijte vorm.geeft ook verlichting en blanke vla verzacht ook.......deze klachten gaan steeds minder worden..zeker het zuur van galklachten.......maar zelf uitzoeken waar je op reageert.vet eten blijft oppassen
Veel water drinken....spoelen dus......

Sterkte ermee.......heb dit zelf ook ondervonden en gaat echt weg.......

Toegevoegd na 12 uur:
vergat te vertellen dat je lever nu harder moet werken...als belangrijk orgaan........dus kijk uit met teveel alcohol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hai,bedankt voor je antwoord,alcohol drink ik vrijwel niet,soms een roseetje,maar nog niet gedaan,had gelezen dat dit klachten kan geven dus durf ik niet.
gember vind ik zo vies,daar word ik erg misselijk van dus ook dat neem ik niet.
veel water drinken doe ik wel.
Ik merk nu wel dat de klachten wat gaan afzakken,heb hoop dat het ooit overgaat. helaas nu strontverkouden,erg belabberd gevoel,denk door de verminderde weerstand na de operatie.