Waarom hebben mensen met ASS (vormen van autisme) vaak last van oorontstekingen?

Ikzelf (PDD-NOS), heb dit niet gehad, maar ik lees heel vaak verhalen van kinderen, vooral baby's, die veel problemen met de oren hadden en later de diagnose ASS kregen. Waardoor zou dit komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
5.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik heb een vorm van autisme, maar nog nooit van mijn leven een ooronsteking gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is ook heel vaak níet zo, bij mij dus ook niet, maar bij heel veel auti's ook wel.

Het beste antwoord

Omdat autisme het gevolg is van ontwikkelingsstoornissen in de derde week van de zwangerschap. Op dat moment worden allerlei structuren in die regio aangelegd. Ontwikkelingsstoornissen in andere fases uiten zich meer in het lichaam omdat de ontwikkeling van kop naar staart gaat. Door softenongebruik in die fase zijn indertijd veel autisten geboren. De meeste softenonkinderen hadden last van ontbrekende ledematen, wat natuurlijk meer in het oog springt. Vergroeiingen van de oorschelpen zijn een gekend symptoom bij autisten. Afwijkingen in het binnenoor zijn niet zo van een foto af te lezen, maar kunnen zich uitdrukken in last van ontstekingen een achterliggende oorzaak van de onstekingen door de afwijkende vorm van de gangen of het aantal trilhaarcellen.
Autisme kan ontstaan door bepaalde afwijkende genen , teratogene stoffen of mogelijk een combinatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mijn orthopedagoog kan autisme zich mede (naast de erfelijke factoren) ontwikkelen door weinig hechting in de babytijd. een baby met ontstoken oor huilt veel en ontroostbaar, omdat het veel pijn doet. dat heeft er dus mee te maken.

mijn zoontje had KISS en heeft de eerste drie maanden alleen maar gehuild en nu Asperger (toen ook al in aanleg aanwezig)

Men zou kunnen denken dat het om de oren gaat omdat een rood oor niet persé een ontsteking is. kan irritatie zijn ook van veelvuldig huilen. het is moeilijk om het één en ander duidelijk in verband te brengen.

het is geen makkelijk optelsommetje, Al hoor ik veel in mijn omgeving van kinderen die na een stressvolle zwangerschap zijn geboren dat ze ASS hebben.

zo zijn er heel veel narigheden die ASS mede kunnen veroorzaken. Niet geheel want voor het grootste gedeelte ligt het aan de erfelijkheid.