Is mijn standaard temperatuur gewoon hoog?

Ik heb al weken lang verhoging (rond de 37,8 tot 38). Ik ben negatief getest op het corona virus en mij bloed is ook 2x getest. Maar hierdoor mag ik momenteel niet naar stage enz omdat ze dat te gevaarlijk vinden. Iedereen wilt nu dat ik de huisarts weer bel maar mijn bloed is al gecontroleerd dus ik weet niet wat de huisarts nog meer kan doen. Weet iemand misschien wat ik kan doen of waar ik last van heb?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Antwoorden (2)

Wat jouw huisarts zou kunnen doen is jou een schriftelijke verklaring geven dat je geen corona hebt. Vraag hem of haar eens of dat kan, zodat je verder kunt met je stage
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Doen huisartsen niet. Simpelweg omdat ze het niet kunnen garanderen. Zelfs als je een test doet, is dat slechts een momentopname.
Ze kunnen en willen de verantwoording daarover niet nemen. Ik heb een heel aantal huisartsen daarover gesproken. Ze wagen zich er niet aan. Als ik me niet vergis, is dat ook het officiele standpunt van de NHG. Een betere oplossing zou zijn om met de stageplek in samenspraak met de GGD een overleg te hebben over de risico's. De maatregelen zijn versoepeld, het zou waarschijnlijk geen probleem moeten zijn (en daar zit direct het pijnpunt, het waarschijnlijk). @Sarahh
Kijk ook eens hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Koorts#Waarden_bij_de_mens
Wellicht dat er iets bij je van toepassing is (hormoondisbalans, wellicht zwanger of misschien toch ergens een ontsteking).
In principe hoeft het niets te betekenen. De temperatuur van 37°C is een gemiddelde, gemeten bij verschillende mensen op verschillende tijdstippen van de dag.
Bij de mens bedraagt de lichaamstemperatuur rectaal gemeten ongeveer 37°C. Deze temperatuur vertoont echter een aantal schommelingen.
De lichaamstemperatuur is 's ochtends het laagste en in het begin van de avond het hoogste. Het verschil tussen de lagere ochtendtemperatuur en de hogere avondtemperatuur is gewoonlijk niet meer dan 1°C maar soms kan het verschil wel 2°C bedragen. Ook bij lichaamsinspanning (zware arbeid, sporten) neemt de lichaamstemperatuur toe: hoe zwaarder de inspanning, hoe hoger de lichaamstemperatuur.
Zolang jij je goed voelt en ook de huisarts geen redenen ziet, dat je ziek zou zijn is er dus eigenlijk niets aan de hand. Voor wat betreft controle op Corona zou je met de GGD contact kunnen opnemen en ook bespreken hoe je toch aan je stage kan beginnen. Zij kunnen je advies geven voor extra (wellicht overbodige) bescherming.