Kun je koortslip krijgen van iemand die koortslip heeft en die in de zelfde ruimte als jou bevindt?

Toegevoegd na 29 seconden:
Er is geen lichamelijke contact.

12 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet, maar de uitdrukking is : Een koortslip FOREVER ! Toegevoegd na 1 minuut:
Als er dus wel lichamelijk (kusje) contact is geweest.

Het beste antwoord

Nee, alleen door lichamelijk contact als zoenen, of een lippenbalsem of glas delen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een besmetting door het herpesvirus.
Alleen lichamelijk contact zorgt voor besmetting.
Eenmaal in het lichaam blijft het daar voor altijd en kan zo nu en dan weer de kop op steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SnakeEye
12 jaar geleden
Ik beschikte al over het virus, hij was in de "ruststand". Totdat ik afgelopen vrijdag bij de school van de jongens in de klas was, en juf had een koortsblaar. En gisteren begon het al te jeuken bij mij. En vandaag een klein blaartje.
Ritsuka
12 jaar geleden
Toeval, het virus steekt opnieuw de kop op bij o.a. stress of lage weerstand.
SnakeEye
12 jaar geleden
Okidoki, thanx voor jullie antwoorden...
Ritsuka
12 jaar geleden
@sanzoo: Stuur suggestie naar beheer, dit is wel vaker voorgesteld door mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ritsuka: Wil ik graag doen maar hoe?
Ritsuka
12 jaar geleden
In die blauwe balk bovenin 'contact'
Op dat scherm in dropdown 'mail sturen naar beheer' (ofzo) selecteren.
Nee dat is onzin.
Mensen die smetvrees hebben denken dat:XD:.
Nee, wat er al een paar zeiden, alleen bij lichamelijk contact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus omdat het antwoord al een paar keer gegeven is, geef je het nog eens?