Waarom kunnen ze HIV niet genezen?

Ze hebben het al bij EEN iemand weten te genezen (zie bron). Mijn vraag is waarom kunnen ze niet op dezelfde manier of met een andere behandeling nog meer patienten genezen?

http://www.nu.nl/buitenland/2518271/man-geneest-als-eerste-wereld-van-hiv.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Een geweldige doorbraak in het onderzoek naar de genezing, maar zoals in het artikel staat was het eigenlijk toeval. De man kreeg stamcellen van iemand die immuun bleek voor het HIV virus.
Nu zullen onderzoekers verder gaan zoeken, waarom is de een wel en de ander niet immuun, zal er altijd een stamcel transplantatie nodig zijn. Zal dit bij iedereen aanslaan? Nog veel vragen dus.
Sommige mensen kunnen van kanker genezen maar lang niet iedereen, daar kan je het mee vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Degene bij wie het is gelukt had heel veel geluk, hangt van de persoon en de tijd af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dit pas geleden inderdaad op tv gezien.
Deze man had kanker en werd met stamcellen behandeld van iemand die immuun was voor HIV.
Tot grote verbazing bleek hij en zowel van kanker als van HIV genezen te zijn !!!!!!!!
Er werd toen ook bij verteld dat op basis van deze doorbraak een geneesmiddel voor kanker binnen 20 jaar werd verwacht.
Wat de verwachtingen voor HIV waren werd er niet bij gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze man heeft dus een beenmergtransplantatie ondergaan en donorbeenmerg gekregen. Een hele zware, risicovolle en peperdure behandeling, waar je zelfs door kan overlijden. Dit zal geen goede oplossing zijn voor hiv-dragers, die nu mbv medicijnen een steeds langere en gezondere leeftijdsverwachting hebben.

De belangrijkste reden waarom ze hiv nog niet kunnen genezen is omdat het een virusziekte is. Helaas is er tegen virussen nog geen goed medicijn.