Heb ik kans op een schimmelinfectie?

Ik moest net op het werk een koelkast schoonmaken doe vol zat met schimmel. de stekker was eruit en de deur had iemand dicht gedaan, vandaar al die schimmel. Nou kreeg ik met schoonmaken een beetje hoofdpijn van die geur, maar is er nu ook kans dat die schimmels in mijn longen zijn gekomen of is er geen enkel risico? Ik heb geen handschoenen en/of mondkapje gebruikt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Dikke kans dat de hoofdpijn door het schoonmaakmiddel is veroorzaakt.
Je zult vast wel sporen van de schimmel ingeademd hebben, maar de kans dat je daar ziek van wordt is niet zo groot.
Als je binnenkort rare klachten krijgt (hoesten, benauwdheid enzovoorts) kun je voor de zekerheid naar de huisarts gaan maar vooralsnog lijkt me er geen reden voor paniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (1)

Nee, als je er niet allergisch voor bent niet. Maar herhaaldelijk inademen van schimmelsporen is sowieso af te raden, om luchtwegeninfecties te vermijden