zijn er al weer griep gevallen bekend?

Ik voel me namelijk ziek worden en vroeg me af of er meer mensen met griep rond lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
itsme
13 jaar geleden
als je wat vroeger naar bed gaat zal je daar iets minder last van hebben.

Antwoorden (5)

Griep is er altijd en overal. Of er al meerdere gevallen bekend zijn is niet duidelijk, maar het is niet apart om nu griep te krijgen. Dat kan namelijk in ieder jaargetijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld is nu heel erg warm. Sommige mensen kunnen niet tegen de warmte en worden ze dus griep.

het is afhankelijk en verschillend van ieder persoon.

De huisartsen zeggen ook wel meestal dat ze niet in de warmte veel naar buiten moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben net hier (ZH) last van ïets"gehad. Een dag ineens heel misselijk, draaierig, spugen en vermoeid. Na een dag is het weer weg. Heel raar. Mijn man had dit gister ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, zie hier: http://www.degrotegriepmeting.nl/

Besef alleen dat dat dit om echte griep, influenza, gaat ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Griep ) en dus niet om wat men vaak "een griepje" noemt - wat meestal een verkoudheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment heerst er geen seizoensgriep in Nederland maar dat betekent niet dat je geen griepverschijnselen kunt hebben. Heb je een aantal dagen koorts, spierpijn, kun je licht moeilijk verdragen, weinig tot geen snotterigheid, dan is dat hoogstwaarschijnlijk griep. Maar je moet ook andere oorzaken overwegen. 's Zomers komen bijvoorbeeld maag-darminfecties (buikgriep) vaker voor omdat voedsel sneller bederft.