Na hoeveel dagen is er geen kans meer op besmetting, als je bij iemand op bezoek wilt die de buikgriep heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Het hangt ervan af de sterkheid van je eigen immuunsysteem , als het een sterke systeem is dan het buikgriep zou bestrijden en misschien je zou koorts hebben en dat een teken van de bestrijd is en daarna je misschien buikgriep krijgt of niks krijgen

Toegevoegd na 21 minuten:
Waarschijnlijk niemand weet na hoeveel dagen zou je buikgriep krijgen want niemand weet hoe sterk je eigen immuunsysteem is en ik ben geen een arts maar je huisarts weet ook niet maar hij of zij kan raden door de buikgriep bijwerkingen die je ze zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ehm ik denk zn 1 a 2 dagen.. maar als ik jou was zou ik zeggen dat je zusje een belangrijke schaakwedstrijd heeft.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand 2 dagen niet meer gebraakt of diarree heeft is er minder kans op besmetting, maar dit is geen garantie natuurlijk.
Je eigen weerstand is eigenlijk veel belangrijker in zo'n geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 3 dagen nadat de klachten verdwenen zijn, is er geen kans meer op besmetting.
Mensen met buikgriep voelen zich vaak na een paar dagen beter maar men kan best nog minimaal drie dagen uitzieken. Het virus is niet tegelijk met de verschijnselen verdwenen.